OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skala upp ett familjärt företag till nya nivåer? Är du en kreativ och kommunikativ person? Då är rollen som marknadsansvarig på Telekompaniet perfekt!
Telekompaniet är idag tolv anställda och omsätter 25 mkr på IT-tjänster för företag i Stockholm. Vi grundades 1997 och är en virtuell operatör i Telias mobila nät. Vår vision är att alla små företag i Sverige har kompetensen att välja rätt IT-tjänster och att de används i alla delar av organisationen där de ger nytta och värde.
Telekompis – Schyssta villkor – Kundorienterat är våra ledord i vardagen och värderar starkt vår teamkänsla och att trivas på jobbet!
Genom utbildning och implementation av noga utvalda IT-produkter och tjänster hjälper vi företag att utveckla sin verksamhet. Vi jobbar med ett fåtal produkter och tjänster som står för hög kvalité, lätta att välja och att de passar majoriteten av våra användare.
Om rollen
Som marknadsansvarig för Telekompaniet har du helhetsgreppet om marknadsföringen och spelar en viktig strategisk roll för företagets fortsatta tillväxtresa. Du blir företagets digitala specialist med det primära ansvaret att öka försäljningen genom inkommande leads.
I den här rollen får du en fantastisk kombination av kreativitet och affärsmässighet. Du får möjlighet att arbeta operativ med skapande i det dagliga arbetet som exempelvis hemsida och blogg samtidigt arbetar du strukturerat med att ta fram, utveckla och genomföra företagets långsiktiga marknadsstrategier och fokus på den kundorienterade helheten. Du kommer även ha ansvar för att mäta, analysera och följa upp resultat och statistik.
Hela företaget arbetar med Hubspot för marknadsföring, försäljning och service. Dina verktyg i det dagliga arbetet är just Hubspot, Google Analytics och Google Ads.
Du och Telekompaniets operativa chef arbetar långsiktigt strategiskt tillsammans med planer mot uppsatta mål samtidigt som säljavdelningen är dina närmsta kollegor i det vardagliga arbetet
Ansvarsområden
Övergripande marknads- och kommunikationsstrategi, taktik och plan
Marknadsbudget
Analys och uppföljning för digitala kanaler
Mediahantering
Varumärkesbyggnad internt och externt
Kundnöjdhetsuppföljning
Skriva artiklar, nyheter, nyhetsbrev, pressreleaser
SEO och Adwords
Underhålla och uppdatera grafiskt material
Om dig
Det viktigaste för oss är att du är passionerad kring digital marknadsföring och vill bygga långsiktigt. För att axla den här rollen tror vi att du har några års erfarenhet av design, SEO och digital marknadsföring. Du har tidigare haft en liknande roll för marknadsföring inom B2B – och gillar det!
Du är en kreativ teamplayer med nyfikenhet på förändring. Du kommer med nya initiativ, idéer och har en brinnande motivation att stärka Telekompaniets position. Du har en tydlig känsla vad som är rätt för affären och företaget i sin helhet, vad vi saknar samt fylla igen luckorna genom att underhålla befintligt material och skapa nytt och kan presentera det på ett förtroendegivande sätt.
Du förväntas göra mycket själv och vara självgående samtidigt som du har resurser både internt och externt för uppgifter som är omfattande eller komplexa. Men det viktigaste är att du vill lära dig mer och våga misslyckas på vägen mot att lyckas.
Ansökan
Tjänsten är en heltidstjänst och är placerad på vårt kontor i Solna med delvis arbete hemifrån.
Lön enligt överenskommelse.
Start sker enligt överenskommelse.
Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Jonathan Littenström på 0701-09 07 09