OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska institutet är en statlig myndighet som ökar omvärldens intresse för Sverige. Genom strategisk kommunikation och utbyte inom kultur, utbildning och vetenskap främjar vi samarbete och långsiktiga relationer med andra länder. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med svenska ambassader och konsulat. Se vidare på www.si.se.
Vill du vara med och sätta Sverige på kartan?
Svenska institutet söker en marknadsansvarig till avdelningen för kommunikation och marknadsföring.
Avdelningen för kommunikation och marknadsföring arbetar bland annat med att producera information om Sverige presenterad i tryckta publikationer samt i digital form på Sweden.se, Sveriges officiella webbsajt. Eftersom våra målgrupper finns i hela världen tar vi fram information på många språk. Allt vi gör är led i arbetet med att sätta Sverige på kartan i omvärlden och stärka Sveriges varumärke.
Vi letar efter en drivande, kommunikativ och initiativrik person, som bland annat ska:
. Ansvara för och utveckla SI:s marknadsföringsaktiviteter riktade till de svenska målgrupper som yrkesmässigt eller privat har behov av information och marknadsföringsmaterial om Sverige.
. Utveckla, marknadsföra och driva SI:s nya webbsatsning www.sverigepaketet.se.
. Ansvara för SI:s sälj- och distributionskedja, inklusive Sweden Bookshop, och samordna den personal som ingår i denna.
. Initiera och tillsammans med gruppen utforma kampanjer för att nå ut med SI:s produktion av tryckt och digitalt informationsmaterial.
. Ansvara för budget och uppföljning av ovanstående områden.
Vi vill att du har:
. Akademisk utbildning inom kommunikation, marknadsföring, information eller liknande.
. Yrkeserfarenhet inom ovanstående med hög grad av ansvarstagande samt erfarenhet av projektledning.
. God förmåga att uttrycka dig i tal och skriftligt - på både svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande.
. Datavana - goda kunskaper i Office. God vana av webbpublicering, bildbehandling och layout är en fördel.
. Goda kunskaper om Sverige och svenskt samhälle.
. Erfarenhet av varumärkesarbete.
Vi eftersträvar etnisk och kulturell mångfald och en jämn könsfördelning.