OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och förändra?
Familjeföretaget Plusfamiljen har sedan 2010 levererat personlig assistans med ett helhetsgrepp. Våra kunder finns över hela Sverige och i alla åldrar. Hos oss är det självklart att ge varje människa rätten att leva sitt liv efter sin dröm. Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större, vårt arbete handlar i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest. Oavsett vilken yrkesroll du har hos oss är det något som utmärker oss i både vårt sätt att jobba och vår gemenskap.
Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats!
Marknadsansvarig är en ny roll på Plusfamiljen därför är det viktigt att du är driven och självgående i dina arbetsuppgifter. Samtidigt är detta också är en lysande möjlighet för dig som vill ta chansen att forma ditt arbete!
Som marknadsansvarig hos oss ansvarar du för vår marknadsföring och varumärkestillväxt. I ditt arbete kommer du att planera, skapa och utvärdera marknadsstrategier och kampanjer. I rollen ingår det också att analysera data för att förstå kunden och hur Plusfamiljen kan optimera sin marknadsföring. Du tar fullt ansvar för alla digitala kanaler genom att skapa innehåll, producera inlägg och vara aktiv i den digitala kundresan. Tjänsten innefattar även att arbeta med hemsidan som du förvaltar och utvecklar genom att aktivt arbeta med SEO, Google Adwords och Google analytics. Med andra ord är ditt arbete alltifrån att skriva, fota, filma, analysera, planera och följa upp i Plusfamiljens olika kanaler. Även viss internkommunikation är en del av rollen där kulturbyggande kommunikation är i fokus.
Vi söker dig som kan vara både operativ och strategisk, ansvarstagande och har egna idéer kring hur vi ska utveckla vår marknadsföring. Är det något du inte kan, så har du inställningen att du kan lära dig. Du är en god kommunikatör och kan driva igenom idéer och projekt. Du är genuint intresserad av sociala medier och är väl bekant med de olika plattformarnas unika kultur. Du förstår vikten av att följa upp data för att utvärdera och förbättra ditt arbete.
Vi tror att du har några års erfarenhet av arbete med digital marknadsföring och/eller utbildning i ämnet samt tidigare arbetat strategiskt med marknadskommunikation. Det viktigaste är dock att vi matchar varandra. Har du mycket energi, är driven, lösningsfokuserad och positiv? Då är det stor chans att du är rätt för jobbet! Vi hoppas nämligen att du bidrar med entusiasm, nyfikenhet och värme här hos oss!
Meriterande är om du har kunskaper inom Photoshop, InDesign, Facebook Business Manager, Facebook Analytics och Google Analytics, Wordpress och har erfarenhet av att skriva SEO-anpassade texter. Om du dessutom är duktig på att fotografera är du vår stjärna! Och ett extra plus på moset vore om du dessutom har koll på branschen sedan tidigare!
Rekrytering sker löpande. Tjänsten är på heltid eller deltid beroende på vad som passar oss båda. Eller blir det kanske rent av två stycken stjärnor på halvtid? Viss möjlighet till distansarbete finns, men vi tycker också om att ses live så ofta som det går! Tillträde i september eller efter överenskommelse.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Li Lodén
Anne-Li Lodén
Anne-Li Lodén
0852024000
Golli yarandpour