OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia drivs av människor som arbetar för att skapa ett bättre och mer hållbart samhälle, med utbildning och lärande som grund. Vår vision är att leda utvecklingen av framtidens utbildning och tillsammans rustar vi våra barn, elever och vuxenstuderande med kunskaper och bildning samtidigt som vi ger dem förutsättningar att kunna forma sin egen framtid. Vi är övertygade om att utbildning kan skapa förändring på riktigt, både för enskilda individer och för hela samhällen - vi kallar det ”Change through Education”.
Som marknadsansvarig hos oss kommer du att tillhöra ett ambitiöst, kreativt och nyfiket team som har till uppgift att stötta AcadeMedias skolor med marknadsföring och varumärkesutveckling. Kontoret är centralt beläget, ett stenkast från Göteborgs centralstation, men vi har hela Sverige som vårt arbetsfält.
Om tjänsten
Som marknadsansvarig för några av våra varumärken inom gymnasiet kommer du få en bred roll där du får jobba med samtliga discipliner inom marknadsföring. Majoriteten av vår marknadsföring sker i digitala kanaler men vi lägger också stor vikt vid både mässor och öppna hus. Du kommer att jobba i team tillsammans med koordinatorer, digitala specialister och designers som också har till uppgift att stötta utvalda verksamheter. Tillsammans ska ni verka för att ännu fler elever gör välgrundade skolval.
Exempel på ansvarsområden är:
• Bidra till varumärkesutvecklingen av aktuella varumärken.
• Framtagande och genomförande av marknadsplaner.
• Budgetera och hantera den löpande uppföljningen.
• Stödja skolorna i det lokala arbetet med att stärka skolans attraktivitet.
• Utveckla och säkerställa att varumärkets profil och tonalitet efterlevs i samtliga kanaler.
• Samla in, analysera och presentera löpande resultatuppföljning.
Kompetenskrav och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en kreativ ådra och är skicklig på att strukturera och göra prioriteringar i ditt arbete. Du är övertygande i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Din goda samarbetsförmåga gör att du har lätt att förstå och arbeta tillsammans med kollegor från olika delar av verksamheten. Du har akademisk examen inom marknadsföring/kommunikation eller likvärdig utbildning/erfarenhet. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och då inte minst i de digitala kanalerna.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och omfattar inget personalansvar. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Du rapporterar till marknadschefen för segmentet. Räkna med uppskattningsvis 20-30 resdagar per år i syfte att besöka skolor och medverka vid aktiviteter såsom mässor och utbildningar.
Ansök
Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande med uppehåll under semesterperioden, dock senast 21 januari. Vid frågor kring tjänsten, kontakta vår HR-business partner Joan Amang på 0736- 36 35 30 eller joan.amang@academedia.se.