Marknadsansvarig till Allard Support for Better Life

Arbetsbeskrivning

OM ALLARD SUPPORT

Allard Support for Better Life är moderbolag till bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Vi utvecklar och säljer ortoser av hög kvalitet till marknader över hela världen. Vi är en av Nordens ledande aktörer där vi tar vi ansvar för hela kedjan från tillverkning till patient. Hela koncernen har ca 300 anställda, varav ett 40-tal arbetar på huvudkontoret i Helsingborg. Verksamheten i Norden bedrivs under varumärket Camp.

Vi är en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, viljan att hjälpa varandra samt många skratt. Vi är ett företag som växer och är lönsamma vilket innebär att vi kan erbjuda bra utvecklingsmöjligheter. Vi som jobbar i koncernen brinner för att ge brukarna av våra produkter ett bättre liv, ”Support for Better Life”.

Mer om tjänsten

Vår organisation är väletablerad och vi står på en stabil plattform, med tydliga ambitioner för framtiden. Vår digitala resa, som är gott påbörjad, är central i vår framtidsvision. Nu är det dags att ta ett steg vidare och vi söker någon som tar taktpinnen, vilket färgar vår prioritering när vi nu söker ny Marknadsansvarig.

I din roll förväntas du vara delaktig i att utveckla och genomföra strategiska och långsiktiga planer såväl ”online som offline”.

Du kommer att arbeta i en internationell koncern. Koncernspråket är engelska och i vardagen är även övriga nordiska språk frekvent förekommande.

Din roll som Marknadsansvarig

- Du leder arbetet på vår marknadsavdelning och utvecklar riktlinjer för marknadsföring och kommunicerar dessa inom koncernen.
- Du är operativt delaktig i det löpande arbetet på marknadsavdelningen, som idag består av 5 medarbetare
- I samarbete med produktchefer och försäljningsorganisation kommer ni att driva kampanj- och lanseringsplanering för vår produktportfölj.
- Du för dialog med våra kollegor i koncernen och säkerställer marknadsavdelningens stödfunktion och kommunikation för deras lokala aktiviteter.


Din profil

Vi söker dig som har en akademisk bakgrund inom marknadsföring, kommunikation eller PR. Du har minst 3-5 års erfarenhet från arbete på en etablerad marknadsavdelning där du drivit projekt och arbetat både operativt och strategiskt, gärna även med viss arbetsledning.

Du som söker har god förståelse för kunders digitala beteenden och hur digital bearbetning fungerar samt hur vi mäter och analyserar rätt data för att styra insatser och resurser. Du har erfarenhet av digitala medier och sätter digitala lösningar i förgrunden.

Vi ser gärna att du tänker tvärfunktionellt för såväl säljdrivande som varumärkesbyggande aktiviteter, och du har förmågan att agera kravställare mot tekniska leverantörer.

Du är en god skribent som har lätt för att uttrycka dig på ett engagerande och målgruppsanpassat sätt, för olika syften och plattformar.

Som person är du är en trygg, kommunikativ lagspelare som motiverar och utmanar dig själv och dina medarbetare. I din roll som ledare inger du förtroende och tycker om att arbeta operativt och nära ditt team. Du är prestigelös i ditt sätt att vara, en lagspelare och bidrar till den fina stämningen såväl på kontoret som i koncernen.

En drivkraft hos dig är att göra skillnad och förbättra livskvalitén för människorna som brukar våra produkter.

Placering

Du kommer att arbeta på koncernens huvudkontor som är beläget i trevliga lokaler i Helsingborg och du rapporterar till Marknadsdirektören.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Allard support med Qarat. Varmt välkommen med din ansökan senast den 10 november. Vi rekommenderar dig att skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar löpande med intervjuer. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller karin@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 november 2021

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024