OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Brinner du för marknad och kommunikation och vill arbeta i ett framgångsrikt företag med spännande produkter? Lockas du av utmaningen att leda marknadsavdelningen i ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag? Du kommer att ha personalansvar för tre kompetenta och drivande medarbetare. Du kommer att ingå i företagsledningen och tjänsten är direkt underställd VD.
Ansvarsområden
I rollen som marknadsansvarig kommer du att leda marknadsarbetet och marknadsavdelningen som består av en Digital specialist, en Grafisk Formgivare och en Digital innehållsproducent. Du kommer att arbeta nära Kundserviceavdelningen, Försäljning och IT-avdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda marknadsavdelningen med berörda medarbetare i det dagliga arbetet
• Strategiskt och operativt arbete med koncernens interna och externa kommunikation i syfte att stärka och vårda Rejmes varumärke.
• Ansvara för att marknadsplanen följs genom hela processen av planering, koordinering produktion, analys, utvärdering och uppföljning
• Uppföljning av kommunikationen i alla kanaler, köpta ägda, tryckta och digitala
• Styra produktionen av koncernens alla marknadsprojekt
• Inköp av marknadskommunikation
• Utveckla Rejmes kompletta bilaffär
• Prognos, budget och uppföljningsarbete
• Utvecklings- och förändringsarbete
Arbetstider
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Norrköping.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan relevant utbildning för tjänsten. För rollen krävs att du har erfarenhet av en ledande befattning på en inhousebyrå och/eller reklam-/webbyrå. Vi ser även att du har erfarenhet av produktion av marknadsföringsmaterial, både tryckt och digitalt samt har en hög digital förståelse och god känsla för färg och form. Du har en god förståelse och är van vid olika kundsegment och erfarenhet av webbpublicerings- och analysverktyg samt sociala medier. För rollen krävs att du har goda kunskaper i Adobe CS (främst Indesign, Photoshop och Illustrator) och Officepaketet. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Vi söker dig som är trygg i ditt arbetsområde, i dig själv och i ledarrollen. Som person är du engagerad, kommunikativ och affärsorienterad. För att lyckas i rollen är en viktig förutsättning att ha ett strategiskt tänk. Du trivs med att samarbeta och bygga relationer då tjänsten innehåller många samarbets- och kontaktytor. Vi ser att du är planerad och strukturerad i ditt arbete och har stort kundfokus. Rollen kräver att du är lyhörd och flexibel samt van vid förändringar.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-09-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Patricia Nordlånge, patricia.nordlange@randstad.se ansvarar för rekryteringsprocessen, som gärna svarar på dina frågor.
Om företaget
Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare av Volvo, Renault och Dacia personbilar och lätta transportbilar samt av Volvo lastbilar och bussar. Rejmekoncernen erbjuder service och reparationer i 24 verkstäder på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3 miljarder kronor och har 700 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044