OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
- Leda Hittamäklares marknadsföringsarbete
- Du är van att göra underverk med små budgetar och medel
- Du arbetar gärna självständigt och är en doer
- Du är snäll och bryr dig om kollegor och kunder
Att du är kunnig förväntar vi oss. Det viktiga är att du vill vara med och bidra till vår kultur, attityd och vårt sätt att vara. Och eftersom vi är lika många experter som medarbetare, behöver alla vara nyfikna och intresserade av varandras olikheter. Vi tror på initiativ från alla i teamet för att testa idéer och förbättra tjänsten för våra kunder. Du kommer inte att få instruktioner för vad du ska göra utan förväntas ta initiativ till förbättring både i och utanför din roll för att nå våra mål.
Att jobba som Marknadsansvarig på Hittamäklare
Om rollen
Vi letar efter dig som vill driva vårt operativa kommunikations- och marknadsföringsarbete på Hittamäklare. Rollen är bred med varierande arbetsuppgifter där ditt arbete är en viktig del i vår tillväxt. Du kommer att jobba mot båda våra kundgrupper som består av bostadssäljare och fastighetsmäklare. Du kommer att driva marknadsaktiviteter för att locka fler bostadssäljare till sajten samt arbeta för att bygga och bevara en god och långsiktig relation med mäklarna. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Skapa content och skicka ut nyhetsbrev samt lanseringsmail
- Skapa intresseväckande och relationsskapande innehåll till våra sociala kanaler
- Publicera och optimera programmatiska kampanjer samt betald annonsering
- Skriva informativa och vägledande artiklar
- Kommunicera med befintliga användare i samband med uppdateringar samt samla in feedback
- Skriva pressreleaser och nyhetsartiklar
På Booli jobbar vi i krossfunktionella team vilket innebär att du får vara med och utveckla tjänsten tillsammans med personer som har kunskaper och styrkor som kompletterar dina. I teamet Hittamäklare jobbar personer inom utveckling, försäljning, design, support och marknad alla tillsammans för att göra vår produkt ännu bättre.
Vi vill jobba med snälla personer som uppskattar en organisation som bryr sig om sina medarbetare. Det är viktigt att vi ställer upp för varandra, bygger på kollegors idéer och låter alla i teamet komma till tals. Det ska vara en trygg atmosfär på jobbet och även om det inte alltid blir som planerat har vi förtroende för att du gör det som är bäst för företaget.
Om Hittamäklare
Boolis tjänst Hittamäklare är Sveriges största mäklarguide och jämförelsetjänst för säljare som letar mäklare. I vårt register finns alla registrerade fastighetsmäklare och genom att matcha personer som ska sälja sin bostad med rätt mäklare hjälper vi både säljare att välja rätt, och mäklare att hitta nya kunder. Hittamäklare och Booli ägs sedan 2015 av SBAB och tillsammans hjälper vi kunden genom hela boenderesan. I och med att vi är en del av SBAB har vi ambitiösa mål, en spännande tillväxtresa samt stora synergier och utvecklingsmöjligheter av vår tjänst framför oss.
Har du check på allt?
- Initiativtagande
- Lagspelare
- Nyfiken
- Ansvarstagande
- Målmedveten
Annars då?
Gillar du oss och tror att du kan bidra? Vänta inte för länge med att skicka in ditt CV och ansökan. Var gärna kreativ om du ser ett sätt att använda kommunikation för att visa vem du är. Oavsett hur du väljer att ansöka ser vi fram emot att lära känna dig mer!
Frågor? Hör av dig till Alexandra Eldin på 0763969455 eller alexandra.eldin@booli.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8 41025282
Alexander Gustafsson