OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Som Marknadsansvarig på Mäklarhuset kommer du arbeta både strategiskt, taktiskt men främst operativt med frågor och utmaningar inom alla former av marknadsföring. Du kommer arbeta med både interna och externa kontakter. Med syfte att bidra till Mäklarhusets långsiktiga mål samt till ledningsgruppens arbete kommer du tillsammans med marknadsavdelningen ta fram strategier och marknadsplaner, projektleda, genomföra kampanjer och marknadsaktiviteter i alla typer av media. Du kommer ha ett budgetansvar samt kravställa mot byråerna. Här ges möjligheten att själv få vara delaktig i utformandet av rollen då den inte funnits tidigare hos Mäklarhuset. Marknadsavdelningen på Mäklarhuset är unik utifrån att avdelningen på begränsade resurser skapar ett mycket kvalitativt och professionellt marknadsföringsstöd till alla 110 kontor i Sverige och Spanien. Viktigt att tydliggöra är att rollen är en väldigt operativ roll där man är med och gör mycket själv.
Exempel på arbetsuppgifter
Ta fram strategi, marknadsplan och årliga mål tillsammans med ledningsgruppen, marknadsavdelningen och mediebyråer.
Utveckla digitala strategier för att nå rätt målgrupper.
Ansvara för en effektiv marknadsbudget där du är bra på att hushålla med resurser
Sätta upp mätbara mål för att kunna mäta resultaten av marknadsföringen
Projektleda och genomföra marknadsföringsaktiviteter och kampanjer
Följa upp och analysera kampanjer/aktiviteter för att möjliggöra så goda resultat som möjligt
I samråd med IT- och CRM-ansvarig, optimera processer och automatiserade flöden för att kvalificera leads till mäklarorganisationen
I samråd med CRM-ansvarig och marknadsavdelningen, ansvara för Content Marketing och Inbound Marketing
Tillsammans med byråer och marknadsavdelningen arbeta med sociala medier, SEO/SEM samt ingå i gruppen som arbetar med hemsidan
Om dig
Vi söker dig som är nyfiken och har ett högt självledarskap. Du tar gärna ledarrollen och visar vägen framåt samt tar tag i det som behöver göras. En ”doer” med vana från det operativa arbetet, men besitter samtidigt ett strukturerat och strategiskt tänk. Du är inte rädd för att prova dig fram och utforska nya saker utan drivs av nya utmaningar och utveckling. I rollen ingår mycket kontakt med kollegor och byråer, därför ser vi gärna att du är social och värnar om relationerna i ditt kontaktnät. Då du kommer sitta med i ledningsgruppen är du orädd för att dela med dig av åsikter och tankar som kan förbättra arbetet och ta företaget närmare sina mål.
Önskade erfarenheter
Några års erfarenhet av digital marknadsföring
Erfarenhet av samt god förståelse för SEO och SEM
Erfarenhet av arbete på byrå eller erfarenhet av att ha varit kravställare gentemot byrå
Vana vid att arbeta med skriftlig kommunikation på svenska och engelska
Erfarenhet från analys- och rapporteringsarbete samt analysverktyg som ex Google Analytics.
Kunskap om e-handel är starkt meriterande.
Om Mäklarhuset
Mäklarhuset grundades 1973 och blev en kedja 1998. Idag är vi över 110 kontor i Sverige och Spanien med 550 medarbetare som senaste året gjort över 12 000 bostadsaffärer. Vi är en av landets ledande kedjor och bland de mest framgångsrika på många marknader. Vi verkar lokalt, nära våra kunder. Våra kontor drivs av engagerade entreprenörer som tillsammans med sina medarbetare arbetar nära kunden.
Vår nyfikenhet på framtiden gör att vi vågar gå vår egen väg, alltid med målet att erbjuda de absolut senaste lösningarna för ett smartare och mer framgångsrikt arbete.
Mäklarhuset har huvudkontor i Göteborg samt på kontorshotell i Stockholms innerstad.
På huvudkontoren är vi ett härligt team med många specialistkompetenser inom affärsutveckling, marknadsföring, IT/webb, CRM, HR och säljutveckling. Tillsammans med alla våra kontor ser vi till att bostadsdrömmar blir till verklighet.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Som en del av vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se.