Marknadsansvarig till Medea

Marknadsansvarig till Medea

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Medea satsar vidare och behöver nu utöka med en marknadsansvarig. Ditt ansvar som marknadsansvarig kommer vara att sätta Medea som varumärke primärt på svenska marknaden. Medeas digitala resa är i sin början och du kommer som marknadsansvarig vara ansvarig för Medeas marknadsföring online men även offline. I din roll kommer du utveckla och genomföra de strategiska och långsiktiga planerna och inledningsvis kommer tjänsten innebära visst operativt marknadsarbete. Din roll kommer vara tudelad, dels kommer du ansvara för marknadsföring och strategi, samtidigt som du kommer ansvara för våra säljare och försäljningskanaler.
Du kommer ingå i företagets ledningsgrupp och anställs direkt hos Medea. Rekryteringen sköts av Dreamwork.


Om verksamheten
Medea AB, en av Sveriges snabbast växande distributörer av engångsartiklar och tjänster inom vård- och industrisektorn. De startade sin verksamhet under 2020 och uppnådde en omsättning om 320 miljoner med mycket god lönsamhet. 2021 kommer bolaget dubbla sin omsättning och satsar nu vidare och behöver därav anställa en Online Marketing Manager som vill vara med på Medeas fortsatta resa.

Vad erbjuder vi dig
Medea är en liten men växande organisation som månar om god arbetsmiljö och hållbarhetsfrågor. Vi tycker det är viktigt att ge dig som medarbetare goda förutsättningar för att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Utöver trevliga kollegor kommer vi snart sitta i fräscha lokaler i centrala Helsingborg, med en atmosfär utan tak där förtroende med ansvar kommer prägla din vardag. Utöver din lön kommer du få avtalsenlig tjänstepension, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, anställningsförsäkring och sist men inte minst en stor möjlighet att påverka utformningen av din egen roll.

Mer om tjänsten
Ansvarsuppgifter kommer vara:

• Eget resultat- och budgetansvar
• Tillsammans med kollegor inom försäljning och inköp kommer du att driva kampanj och lanserings planering för produktportföljen.
• Kontaktperson för externa samarbetspartners så som t ex media byrå
• Marknadsstrategi och marknadsplan
• Utveckla digitala marknadsföringen, driva och utveckla sociala medier, samt övrig digital närvaro
• Kundanalys och medietrender
• Personalansvar för marknad- och försäljningsavdelning med just nu 4-5 medarbetare


Din profil
För att bli framgångsrik i rollen har du god förståelse för kunders digitala beteenden och hur digital försäljning fungerar, allt från att attrahera och konvertera kunder till att slutföra affären i någon av Medeas kanaler. Du trivs med att ha mycket frihet under ansvar och att ta initiativ till att driva arbetet framåt. Du stimuleras av att jobba nära affären och motiveras av att vara med på en tillväxtresa. Tidigare erfarenhet av liknande roll är ett måste och vi ser gärna att du även haft någon form av personalansvar alternativt projektledaransvar. Vi tror även att du har koppling till E-handel och vana av att arbeta utifrån ett omnichannel perspektiv. Du är en lagspelare som motiverar och utmanar både dig själv och dina medarbetare. Du strävar ständigt efter att sätta digitala lösningar i förgrunden. Detta för att skapa den optimala kundupplevelsen och tillgängligheten, oavsett vilken kanal. Vidare för att lyckas i rollen tror vi att du är trygg i din roll, är kommunikativ och en kundcentrerad person. Vi ser gärna att du är en god skribent som har lätt att skriva engagerande och målgruppsanpassade texter för olika syften och plattformar, då detta till en början blir en del av tjänsten. Du behärskar svenska och engelska såväl som goda kunskaper i Office-paketet och gärna i Adobe-paketet (InDesign, Photoshop och Premiere Pro).

För att lyckas i rollen tror vi att du behöver ha god kunskap inom följande:
• Tidigare erfarenhet av digitala medier
• E-handelserfarenhet
• Erfarenhet av att ha drivit projekt, jobbat strategiskt såväl som du är beredda att hjälpa till operativt.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet i liknande roll
• Personalansvar


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida snarast möjlig, vi arbetar med löpande urval.
Du hittar tjänsten på www.dreamwork.se
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 042- 17 66 11 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024