Marknadsansvarig till Office Recycling

Arbetsbeskrivning

Office Recycling erbjuder återvinningsabonnemang för kontor, fastighetsägare och butiker. De har skapat ett framgångsrikt recept för att öka kundens återvinning med 50% kombinerat med fossilfria transporter och marknadens bästa service. Kunden får designade kärl och källsorteringslösningar och vi sköter hämtning till vår miljöanläggning – dessutom oftast till en lägre kostnad än ett smutsigt oljeberoende alternativ.

Välkommen till Office Recycling och framtidens återvinning idag.


Vill du vara med och utvecklas med oss – i en roll som Marknadsansvarig på Office Recycling? Motiveras du av att arbeta i en energifylld miljö där du träffar många olika människor? Är du en kreativ och framåtlutad person som har erfarenhet av brett marknadsföringsarbete? Låter det som något för dig? Vi hoppas det!
 
 
Om Office Recycling
 
Under 2021 så behöver vi fler miljöhjältar på Office Recycling. Som vår kollega bidrar du med själ och hjärta i vår strävan efter att sprida budskapet om den enorma miljöbesparing alla kan göra med fossilfri återvinning. På så vis är du direkt med och kämpar mot klimateffekten. Du är också en viktig del i en jämställd vardag utan diskriminering, rasism eller sexism. En vardag där vi alltid servar våra kunder och bemöter alla människor på ett bra sätt oavsett vilka de är och var de kommer ifrån.
 
 
Om rollen
 
I din roll som Marknadsansvarig har du ansvaret för att ax till limpa skapa innehåll till alla kommunikationskanaler. Du kommer säkerställa att innehållet stöttar affärsmässiga prioriteringar, marknadsplaner, kampanjer samt företagets övergripande varumärkes- och kommunikationsmål. Du kommer att omges av inspirerande kollegor där engagemang och motivation är genomgående, här firar vi varje framgång tillsammans!
 
Vidare kommer dina ansvarsområden vara:
 

• Leda, utveckla och följa upp arbetet på marknadsavdelningen.
• Driva och utveckla marknadsfrågor på strategisk och operativ nivå.
• Utveckla företagets varumärke, identitet och image.
• Leda upprättandet av övergripande årlig marknadsplan (baserat på data och analys) och göra uppföljning.
• Koordinera och stödja säljteamet med marknadsföringsmaterial.
• Bevaka omvärldstrender och den digitala utvecklingen.
• Identifiera nya samarbetspartners och nätverk att nå ut genom, samt bygga relationer och samverkan.
 
Ambitionen är att stärka ett redan starkt och etablerat varumärke och därmed bidra till företagets fortsatta tillväxt. Hos Office Recycling erbjuds du en stor variation och möjlighet att påverka i din roll och för rätt person är möjligheten till utveckling obegränsad. Företag är under ständig utveckling och kulturen präglas av ” the sky's the limit”. Placeringen av rollen är på vårt huvudkontor i centrala Stockholm.
 
 
Vem söker vi?
 
Vi söker dig som är en kreativ mångsysslare som älskar olika delar av digital marknadsföring och vill ha en bred roll där ingen dag är lik den andra. Du är en doér som både kan planera, producera och följa upp projekt självgående. Du är van att arbeta mot deadlines och i högt tempo. När du inte kan frågar du, du gillar att lära dig nytt och ser tester och projekt som en möjlighet att lära mer. Vi ser även att du är nytänkande och kommunikativ i såväl text som i bild och trivs i en miljö präglad av entreprenörskap, förändring, tillväxt och utveckling.
 
Vi ser som krav att du har:
 

• Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande.
• Sinne för att skapa effektiv målgruppsanpassad marknadskommunikation, gärna B2B, för olika kanaler.
• Erfarenhet av att analysera effekten av investeringar/kampanjer i sociala medier och andra digitala kanaler.
• Har en stor portion nyfikenhet och är intresserad av att utmana gamla mönster inom sälj- och marknadsföring.
• Goda systemerfarenheter
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
 
Vi ser det som meriterande om du har:
 

•  Erfarenhet av Dynasmic365
• Erfarenhet av Google analytics
 
För att passa in på Office Recycling ser vi att du har ett öppet förhållningssätt, vi ser att du brinner för ditt arbete och gärna gör det lilla extra! Vidare har du en god vana av att arbeta flexibelt för att leverera under perioder av hög arbetsbelastning. Vi tror att det är en fördel om du är prestigelös och trivs i en miljö som präglas av utveckling. Tjänsten kommer även innebära interna och externa samarbeten och vi ser det som en fördel att du har en god kommunikativ förmåga.
 
 
Övrig information
 
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100 %
Arbetsgivare: Office Recycling
 
Känns det här som en roll som skulle kunna vara rätt utmaning för dig? Då rekommenderar vi att skicka in ditt CV så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen maila rekryteringsansvarig louise.eriksson-hellstrand@novare.se Notera att vi utifrån GDPR endast tar emot ansökningar via annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024