OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill ta ett helhetsansvar för vårt marknadsföringsarbete, vår digitala närvaro och marknadskommunikation. Vi är ett ledande kunskapsföretag som arbetar med att förbättra vård och omsorg genom IT och digitalisering. Vi letar efter dig som vill arbeta med frihetsskapande tjänster som möjliggöra för fler att öka sin självständighet och trygghet.
Vi är ett innovativt och kundnära IT-företag som arbetar med IoT som gör skillnad.
Vi vet att man alltid kan göra saker bättre och vill därför arbeta med dig som brinner för tydlig och bra kommunikation. Vi kallar rollen Marknadsansvarig och den inbegriper
· Att vara ansvarig för och drivande i vårt marknadsföringsarbete.
· Att som säljare ha en aktiv dialog med marknaden, där du bygger långsiktiga relationer och hanterar upphandlingsprocessens olika faser.
· Att vara drivande i vår satsning på e-learning
· Att ha kundansvar för en eller flera av våra viktiga kunder
· Att du ska utforma en del av marknadsföringsmaterialet själv.
· Att hjälpa till där det behövs för att säkerställa bra kundservice och hög kundnöjdhet
Vi arbetar på en marknad med långa säljcykler, där upphandlingar styr marknadsföringen.
Vi erbjuder dig att vara med i hela processen från att bygga kännedom, första kontakt, analys av kundens behov, hantera upphandlingsprocessen och att stötta kunder i sitt införande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandling sedan tidigare och har en förståelse kring marknadsföringens betydelse i sammanhanget. Vi arbetar aktivt med återförsäljare i flera länder och en viktig bit är att stötta våra partners i deras marknadsarbete.
Detta gör att du får arbeta med och ta ansvar i flera delar av företagets verksamhet. Du är noggrann och drivs av att hitta smarta sätt att nå ut till nya och befintliga kunder, bygga relationer och att förbättra förutsättningarna för kunder att införa våra tjänster. Du har en positiv läggning, är ordningsam och vill få saker gjorda. Du har god initiativförmåga och gillar att agera självständigt samtidigt som du är lagspelare och ser din roll i laget. Du bistår såväl i kundservice som kvalitetsarbete. Det är viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Kan du norska och/eller danska så är det ett plus.
Vi förväntar oss att du är nyfiken på teknik och har en viss teknisk förståelse. Vi arbetar med nyutvecklade produkter och ska hela tiden vara i framkant av utvecklingen inom våra områden. Du har goda kunskaper i användande av de vanligaste datorprogrammen för rollen, så som Microsoft Office men känner dig även trygg med att arbeta med webbdesign och bild- och videobehandling i olika program. Körkort är ett måste.
Mer om oss. Företaget grundades 2008 och är marknadsledande i Sverige på GPS-larm /mobila trygghetslarm och medicinpåminnare. Vi lever som ett ungt tillväxtföretag, med säte i Göteborg. Våra kunder är framförallt kommuner, privata vårdgivare och hjälpmedelscentraler men vi säljer även till privatpersoner. Vår drivkraft är att erbjuda trygghet och livskvalitet till äldre samt personer med funktionsvariationer. Vi är måna om att ha en hög servicenivå.
Låter det intressant? Skicka in din ansökan och CV.
Om du har frågor kan du ringa till Anna-Lena Frändeborn på telefon 0709-410 399.
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, då intervjuer kommer hållas löpande.
Glada hälsningar från Posifon AB
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.