Marknadsansvarig till RTS

Arbetsbeskrivning

Med verksamhetsnära specialister levererar RTS professionella IT-tjänster till företag och organisationer.

Med spetskompetens inom digitalisering och IT ger bolaget våra kunder möjligheten att skapa en hållbar och framgångsrik verksamhet genom att hitta rätt digitala förutsättningar i rätt tid för just din verksamhet.

RTS är i dagsläget ca 100 personer och finns i nya fräscha lokaler i det sk Lumahuset i Hammarby Sjöstad! Nu är det dags att ta nästa steg i utvecklingen av såväl varumärke, marknadsposition som förmågan att höras och synas på marknaden.

RTS söker därför sin nästa marknadsansvariga där du blir en viktig del i den framtida strategiska utvecklingen!

 

Rollen som Marknadsansvarig

I rollen som Marknadsansvarig på RTS är du ansvarig för företagets strategiska och operativa marknadsföring.  Aktivt arbetar du med att utveckla RTS marknadsföringsstrategier på kort och lång sikt. Det innebär allt från dagligt operativa marknadsarbete till att utveckla och genomföra de strategiska och långsiktiga marknadsplanerna.  

Tillsammans med affärsansvariga säkerställer du kommunikationen för RTS marknadskanaler både när det gäller social media men också för webb, trycksaker samt events och seminarier.   

Du arbetar nära vår säljavdelning och bidrar aktivt i hela säljprocessen till att generera nya affärsmöjligheter genom att identifiera för RTS intressanta målgrupper och segment.  

Du är ansvarig för att driva våra interna och externa events allt från den årliga kick-offen till gemensamma events med våra kunder samt leverantörer såsom HPE, DELL och VMware. 

I rollen ingår ett budget- och personalansvar.

Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till koncernchefen för RTS. Till din hjälp har du två medarbetare, en som idag ansvarar för att driva genomförandet av olika typer av webinarier/events med våra primära leverantörer och en som ansvarar för att driva och utveckla vår e-handelsplattform. 

Exempel på ansvarsområden

- Ansvara för RTS marknadsstrategi
- Ansvara för extern och internkommunikation, tex pressreleaser och månadsbrev
- till medarbetare
- Ansvara för marknadsplan och årsplanering av kommunikations- och marknads-
- aktiviteter
- Strategiskt och operativt utveckla RTS varumärke, profil och koncept i nära samarbete med övriga avdelningar
- Driva vår digitala strategi
- Driva och utveckla samarbetet med våra produktleverantörer genom olika typer av
- marknadsaktiviteter, exempelvis kampanjer och event
- Ansvara för och driva interna och externa events
- Driva och projektleda samarbeten med kommunikationsbyråer och andra samarbets-
- partners
- Genomföra kundundersökningar
- Agera projektledare för marknadsaktiviteter
- Tillsammans med HR-ansvarig arbeta fram Employer Brand material 
- Kontinuerligt ta fram och följa upp relevant marknadsstatistik
- Utbilda och utveckla säljkåren om marknadsföringsstrategi, positionering och taktik
- Stötta, coacha och utveckla dina medarbetare

 

Kvalifikationer 

Vi ser helst att du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis media och kommunikation eller likvärdig utbildning. Tidigare erfarenhet av liknande roll är ett måste och vi ser gärna att du också haft någon form av personalansvar alternativt projektledaransvar. Du har kunskap och ett stort intresse inom digital kommunikation och marknadsföring.

Mycket meriterande är god kunskap om IT-branschen med inriktning på hårdvara och konsultverksamhet.  Att ha jobbat inom ett entreprenördrivet bolag är en mycket bra erfarenhet.

 

Personliga egenskaper 

Du trivs med att ha mycket frihet under ansvar och att ta initiativ till att driva arbetet framåt. Du stimuleras av att jobba nära affären och motiveras av att vara med på en tillväxtresa. Förmågan att planera och strukturera din tid så du får saker och ting gjorda i rätt tid och med rätt kvalité är oerhört viktig!  Du är en lagspelare som både motiverar och utmanar både dig själv och dina medarbetare.

Vi tror också för att du trivas och passa på RTS så behöver du vara prestigelös, öppen och fylld av energi.

 

RTS erbjuder dig

En fartfylld och dynamisk miljö där du har stora påverkansmöjligheter. Här kommer du att bli utmanad och få utvecklas – om du vill ta ansvar! Dagligen får du samarbeta med många trevliga och sociala kollegor i en fräsch arbetsmiljö.

Kontakt

RTS samarbetar i denna rekrytering med Oak Consulting. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa någon av våra HR-konsulter Helena Fiedler, 070-591 90 33 eller David Dahlblom, 070-301 99 80. Ansök redan idag men senast 5/9!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RTS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2021
  • Ansök senast: 5 september 2021

Liknande jobb


Media Manager

Media Manager

7 oktober 2024

PAVS Manager Nordics

23 april 2024

29 november 2023

MEDIA MANAGER

16 november 2023