OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lohmann & Rauscher tillverkar och säljer kvalitetsprodukter för sjukvården och finns representerat över hela världen. På den svenska marknaden säljs ett komplett sortiment av förbandsmaterial, med huvudsaklig inriktning på gips-, kompressions- och sårbehandlingsprodukter. Lohmann & Rauscher AB bildades 1992 och är ett helägt dotterbolag. Det svenska huvudkontoret är beläget i centrala Lund. Lohmann & Rauscher koncernen har cirka 3300 medarbetare och omsätter totalt 400 miljoner Euro. Lohmann & Rauscher söker nu en Marknadsassistent till kontoret i Lund. Arbetet är omväxlande och innehåller en rad olika ansvarsområden såsom: - Orderhantering & kundkontakt (huvuduppgift) - Varuinköp, leveransbevakning och lagerhållning - Fakturering och uppföljning - Förberedelser inför upphandlingsofferter - Underhåll och uppdateringar av kundregister - Support till produktspecialister och övrig fältpersonal - Marknadsföringsaktiviteter och telemarketing - Sedvanliga assistents- och kontorsgöromål Arbetet innebär daglig kontakt med kunder via telefon, fax och e-post. Kontakt med moderbolaget i Tyskland sker kontinuerligt på koncernspråket engelska. Marknadsassistenten sitter som spindeln i nätet och viktiga egenskaper är ansvarskänsla, självständighet och initiativförmåga. Vi söker någon som har arbetat med liknande uppgifter förut och som skulle tycka att det vore en utmaning att arbeta i ett företag som befinner sig i en expansionsfas. Sjukvårdsbakgrund är ett plus, men inget krav då tjänsten främst är inriktad på administrativa sysslor. Däremot är det viktigt att kunna ge ett förtroendegivande intryck till kunder. Flexibilitet, noggrannhet, entusiasm och förmåga att se vad som bör prioriteras är förutsättningar för att klara arbetet. Att behärska Officepaketet och att ha goda kunskaper i engelska är ett krav. Tidigare erfarenhet av programvarorna Adobe samt SPCS är ett plus. Tillträde till tjänsten sker i mitten på januari.