OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort beskrivning av företaget:
Helsingborgs Stadsteater AB är en av Sveriges äldsta stadsteatrar. Teaterns målsättning är att vara en av regionens ledande kulturinstitutioner med en bred, kvalitativ och angelägen repertoar som speglar vår samtid och mångfald. Teatern har tre scener och varje år görs 8-10 större produktioner och ett antal café- och soppteaterföreställningar. Utöver det har vi 6-10 gästspel per år. 2011 firar teatern 90-års jubileum.
INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
---------------------------
Titel: Marknadsassistent med inriktning mot webb och sociala medier
Beskrivning av arbetsuppgifter:
I tjänsten ingår att arbeta strategiskt och operativt med sociala medier, utveckla och uppdatera teaterns webbplats, försäljning mot publik i nya och gamla kanaler, utveckling och administration runt försäljning mot ombud/skola/företag/abonnemang och paketlösningar med teater, resa, mat och boende. Du ansvarar också för arrangera kringaktiviteter kopplade till föreställningarna. Du jobbar nära teaterns marknadskoordinator och är henne behjälplig i alla på en marknadsavdelning förekommande sysslor
Beskrivning av kvalifikationer:
- Goda kunskaper och erfarenhet i marknadskommunikation via webb och sociala medier förutsätts.
- Relevant eftergymnasieutbildning inom marknadsföring. Förmodligen har du arbetat något/några år inom arbetsområdet.
- Mycket god uttrycksförmåga i tal och skrift och goda kunskaper inom Office-paketet, Indesign och Photoshop.
Tidigare professionell erfarenhet av marknadsföring av kulturell verksamhet är meriterande.
Som person är du van av att arbeta självständigt i projektteam. Du är flexibel, initiativrik, stresstålig och positiv.