Marknadsassistent

Marknadsassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kollega till vårt kontor, som vill vara med utveckla vår position som ett seriöst informationsmedia och kommersiellt branschnätverk. Är du utbildad inom digital kommunikation samt har känsla och förståelse för layout samt van att ha kontakt med många olika människor. Då kan du vara vår nya marknadsassistent på kontoret i Stockholm.


Om jobbet
Du kommer att lägga in bokningar och hantera materialflödet för all vår digitala annonsering. Vara behjälplig med att lägga in nyheter åt kunder, utforma annonser, lägga upp platsannonser samt segmentera kundregister. Du kommer vara med och ansvara för samtliga annonser i våra nyhetsbrev och på våra portaler. Din uppgift blir också att säkerställa att våra kunder får den bästa servicen.
Du behöver också ha förmågan att var behjälplig med designförslag åt kunderna och hålla en hög servicegrad mot befintliga kunder vid hjälp kring funktionerna i våra medier.
Du kan även komma att vara support till eventavdelningen med digitala inbjudningar inför alla våra event. Utöver ditt ansvar för marknadssupport kommer du också upprätta och vara behjälplig i förekommande göromål. Arbete med olika utvecklingsprojekt förekommer i viss mån.


Vår målgrupp är VD, inköpschefer, produktionschefer och försäljningschefer - och du ska kunna kommunicera med dem. Din placering är på vårt kontor vid Solna C i Stockholm där har vi den dagliga driften av alla våra portaler med support från huvudkontoret i Aalborg, Danmark.


Din profil
Vi förväntar oss att du har erfarenhet inom administration, service och digital kommunikation och är van att planera din arbetsdag. Du måste vara strukturerat och samtidigt kunna hålla flera bollar i luften.
Du arbetar mot deadlines och måste trivas under tidspress. Kunskap om företags-/arbetslivet och dess förutsättningar är ett stort plus. Du måste även ha allmänna kunskaper om Internet och kunna hantera Office-paketet och bildhantering i t.ex. Photoshop samt viss annonsproduktion i InDesign.
Du har gott om energi och gå-på attityd, ett glatt humör och låter dig inte påverkas av de många förändringar som ständigt sker i ett nytt och utvecklingsinriktat företag.


Vi erbjuder
Vi kan erbjuda dig ett spännande och självständigt arbete, med mycket frihet under ansvar.
Du erbjuds en marknadsmässig lön. Tillträde per omgående och tjänsten är heltid.
Vi är ett växande företag med 200 anställda, varav 60 sitter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Danmark.
Läs mer om produkten och företaget på https://nordiskemedier.dk/sv/framsida/
Har du frågor angående tjänsten, kontakta Eventchef Birgitta Tängnander på telefon 0708 – 440 870.


Skicka din ansökning
Din ansökan skickar du snarast möjligt, dock senast 14/8 till Birgitta Tängnander, birgitta.tangnander@nordiskemedier.se.


Vi tillämpar löpande urval, varav tjänsten kan komma att tillsättas innan ovanstående datum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordiske Medier Stockholm AB SOLNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2020
  • Ansök senast: 28 augusti 2020

Postadress

Sundbybergsvägen 1
SOLNA, 17173

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024