OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Marknadsassistent på Workbuster kommer du att ansvara för att hjälpa våra kunder att annonsera sina lediga jobb i sociala medier för att attrahera rätt kandidater samt stärka deras employer brand. Vi arbetar idag med såväl några av Sveriges starkaste varumärken inom området, men även för varumärken som håller på att sätta grunden för sitt employer brand.
I denna roll kommer du att skapa, hantera och optimera våra kunders annonser på Facebook, LinkedIn och Instagram. Du ansvarar för analys och uppföljning av kampanjer, kvalitetssäkring och forecasting av annonser så att våra kunder får ut maximal effekt. I rollen kommer du få möjlighet att använda och utveckla dina specialistkunskaper inom social media-annonsering riktat mot kandidater, samt utveckla vårt erbjudande för att våra kunder ska få den bästa produkten på marknaden. Vi tror att du triggas av att leverera ett bra resultat till kund.
Vem söker vi
För att trivas i rollen som Marknadsassistent hos oss på Workbuster ser vi att du har arbetat med annonsering i sociala medier tidigare och har en utbildning inom marknadsföring, grafisk design, eller annonsering i sociala medier.
Vi ser gärna att du har:
• Erfarenhet och goda kunskaper inom annonsering på Facebook, Instagram & LinkedIn
• Goda kunskaper i Adobe CC (Photoshop, InDesign, Illustrator)
• God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska.
• Grundläggande kunskaper i videoredigering
Du kommer att ha daglig kontakt med våra kunder, därför är det viktigt att du är:
• Positiv och serviceinriktad
• Kommunikativ, pedagogisk och trivs med att ha många kontaktytor
• Strukturerad och ansvarstagande
Mer om tjänsten
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in.
Vilka är vi på Workbuster?
Workbuster är ett snabbväxande SaaS-företag inom HR-tech som startade 2008. Vår mission är att bygga innovativa lösningar för Talent Acquisition med hög kvalitet och användarvänlighet som hjälper våra kunder att attrahera och rekrytera de bästa kandidaterna.
Hos Workbuster blir du en del av ett prestigelöst gäng i en skön arbetsmiljö i centrala Stockholm. Pensionssparande och friskvårdsbidrag är en självklarhet samt möjlighet till träning under arbetstid. Vi gör vanligtvis mycket roligt tillsammans och umgås både utanför och på kontoret på Tegnérgatan (När det inte är pandemi-tider vill säga). När pandemin är över ser vi fram emot att återigen få spela pingis, resa (senast var vi i Schweiz tillsammans på skidresa) och springa/träna på lunchen tillsammans. För oss är teamkänslan viktig och vi hoppas du vill bli en del av den!
För att läsa mer om oss på Workbuster, besök vår karriärsida www.workbuster.com/karriar
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Spetz
Andreas Wernqvist
Arashk Nadimi