OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 153 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 59 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.
Om tjänsten:
Som marknadsassistent på Biltema Sweden AB ingår du i marknadsavdelningen som är en supportfunktion för de 59 varuhus som idag finns i Sverige. Du kommer rapportera direkt till Marknadschefen och vara en del av Biltema Sveriges marknadsavdelning. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av grafisk produktion för olika kanaler både i print och digitalt. Du ansvarar för kontakten med externa partners så som tryckerier samt tillgodoser varuhusen med exponeringsmaterial. Det innebär bland annat att du förser dem med material och information för olika marknadsaktiviteter efter säsong samt stöttar dem i deras lokala satsningar. I din roll kommer du även stötta andra avdelningar på Biltema Sweden AB som till exempel HR. En viktig del i tjänsten är även att optimera marknadsföringen samt analysera kampanjerna fortlöpande under året.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa butikmaterial utefter grafisk profil
Skapa annonser både för print och digitalt
Följa upp kampanjer
Ansvara för kontakter med externa partners.
Ansvara för supportfunktionen till våra varuhus.
Om dig:
Vi söker dig som är ansvarstagande, har mycket god kommunikationsförmåga och är van vid ett högt tempo. Du bör trivas med självständigt arbete men samtidigt ha stor förståelse för det sammanhang du verkar i.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, din inställning och hur du tar dig an uppgifter och problem. Du är en person som tar ansvar för och fullföljer dina uppgifter hela vägen in i mål och du är beredd på att möta administrativa utmaningar såväl som kreativa.
Du ska ha relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet samt vara van vid att jobba mot en grafisk profil. Kunskap inom Indesign, Illustrator och Photoshop är ett krav. Vi ser även mycket positivt på om du har erfarenhet av foto- och videoproduktion samt grundläggande webbutveckling.
Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2022.01.16
Arbetsplats/placering: Biltema Sweden AB, Göteborg/Partille
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning 6 månader.
Lön: Individuell lön
Arbetstider: Heltid
Frågor kring tjänsten: Marknadschef, Johan Gerdevåg, johan.gerdevag@biltema.com
Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Du är välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan sista ansökningsdag som är angiven i annonsen. Vänta inte med att registrera din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail.
Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Torbjörnsdotter
+46 104901535