Marknadsassistent

Marknadsassistent

Arbetsbeskrivning

Vi stärker nu vår marknad och säljavdelning med en ny tjänst. Stort fokus ligger på rätt personlighet och inställningar, då vi gör en hel del förbättringar i företaget.
I tjänsten som marknadsassistent kommer du att få arbeta med kundhantering, orderhantering och ta fram underlag för fakturering. Du kommer även att arbeta med utveckling och underhåll av affärssystemet.
Många delar går hand i hand och det krävs ett gott samarbete inom teamet för att kunna leverera och sköta den administration som marknadsavdelningen kräver. Det kommer även att finnas arbete med andra avdelningar såsom produktion och kvalitet.
Fokus försa året kommer vara uppdatering av vårt marknadsmaterial, hemsida och sortiment.
Du kommer även att delta på en årlig mässa, samt ibland vara med på kundbesök.
Företaget ligger i Strömsnäsbruk, men möjlighet att arbeta från Helsingborg, samt hemifrån kommer finnas.
Vem är du?
För att trivas i denna tjänst söker vi en administrativ person som förstår vikten av god kommunikation och hög servicenivå. Tjänsten har många kontaktytor och det är mycket viktigt att du trivs i rollen vilket ställer höga krav på samarbete, struktur och att du är flexibel i ditt förhållningssätt.
Som person vill du gärna testa nya saker. Du är också en person med hög ansvarskänsla och sätter kunden i fokus. Att jobba i MS office är inga problem för dig och du har lätt för att sätta dig in i nya affärssystem. Har du jobbat i monitor är det en fördel, men inget krav. Din erfarenhet och intresse framåt ligger nära marknad och försäljning. Som person är du utåtriktad och prestigelös och drivs av att hjälpa och stötta. Du är trygg i att kommunicera på Svenska och Engelska. Vi ser gärna att du har någon eftergymnasial utbildning. Du har dessutom en positiv inställning till arbete och livet i största allmänhet.
Egenskaper
- God förståelse för kundservice
- Kunna arbeta i team, men även självständigt
- Proaktiv, flexibel och initiativrik
- Flytande engelska, skriftligt och muntligt
- Kunna hantera flera projekt/aktiviteter samtidigt
- Bra öga för detaljer
- Förmåga att arbeta i olika team från olika avdelningar och externa parter
- God förståelse av ERP system, MS Office, ritprogram

Tjänsten rapporterar till VD och är på heltid. Provanställning tillämpas. Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag.
Webbsida under nykonstruktion.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lechner Svenska Holding AB STRÖMSNÄSBRUK
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2023
  • Ansök senast: 21 juni 2023

Postadress

Hinnerydsvägen 43 B
STRÖMSNÄSBRUK, 28734

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024