Marknadsassistent - inköp/försäljning

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en marknadsassistent som vill jobba med inköp och försäljning på heltid hos vår kund i Karlstad. Om kunden: Vår kunds syfte är att kunna tillgodose sina kunder med egenproducerade vilda bär och svampar samt importerade produkter såsom odlade bär, svampar, frukter, grönsaker, juicekoncentrat och pureer. Största marknaden är Skandinavien med 52 % av den totala omsättningen. Övriga länder i Europa står för 33% och resterande del exporteras framför allt till Asien, vilka är de marknader som haft kraftigast tillväxt de senaste åren. Produktionen finns i Östeuropa, Baltikum, Kina, Nordamerika etc. Försäljningen sker i huvudsak till livsmedels- och farmaceutisk industri samt grossist och storhushåll. Arbetsuppgifter och omfattning: Kundföretaget har expanderat samt ökat omsättningen kraftigt de senaste åren. För att bibehålla denna positiva utveckling vill kontoret i Karlstad förstärka sin personalstyrka med en ytterligare en marknadsassistent. Arbetsuppgifter: Din uppgift som marknadsassistent handlar till stor del om att vara en koordinator gällande internationell handel mellan leverantörer och kunder. Större delen av kunderna finns i Skandinavien och Europa men även i övriga delar av världen. Du ansvarar för ditt eget produktområde och i arbetet ingår att ta hand om hela kedjan från inköp och leverantörskontakt till försäljning mot företagets kunder. I arbetet ingår också att se till att alla processer kring logistik och transport, tull, valutor etc. fungerar, vissa delar utför du som marknadsassistent själv, andra delar lämnas över till andra avdelningar, t.ex. logistikavdelning. Kalkylering av valutor och kostnader ingår i arbetet. Övriga uppgifter är att registrera kontrakt, förmedla information kring kvalitetsnormer, livsmedelsregler etc. I arbetet ingår kontakter med kunder och engelska används frekvent i både tal och skrift. Tjänsten innebär ett mycket högt tempo och flera parallella pågående processer samt flera samtidiga kontaktytor. Arbetet bedrivs främst från kontoret och de program som används är Pyramid, Word och Excel. Någon gång i månaden förekommer resor, oftast över dagen, inom skandinavien men längre resor inom Europa och även Asien kan bli aktuellt då och då. Tjänsten erbjuder dig goda möjligheter till utveckling inom företaget och mycket kunskaper om internationella affärer. Omfattning: Heltid. Uthyrning i 6 månader följt av rekrytering. Start i juni alt. juli. Skallkrav: Vi söker dig som har en utbildning inom lämpligt område t.ex. ekonomiutbildning med marknadsinriktning. Alternativt har du en motsvarande erfarenhet. Tjänsten kräver också att du har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift då språket används dagligen i tjänsten. Arbetet kräver också att du är en "siffermänniska" då det innefattar kalkylering av olika kostnader, valutor, m.m. Meriterande krav: Livsmedelskunskap - T.ex gällande kvalitetsnormer, lagar och regler. Personliga egenskaper: Tjänsten ställer krav på att du är offensiv och kan jobba uppsökande. Du är positiv och har mycket driv och vilja. Du måste kunna prioritera och hantera mycket stress. Det är också viktigt att du har lätt för siffror och matematik.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

Marknadsassistent - Horseonline.se

Marknadsassistent - Horseonline.se

1 november 2024

Marknadskoordinator till Move

Marknadskoordinator till Move

15 november 2024