Marknadsassistent med kompetens inom grafisk formgivning

Arbetsbeskrivning

Arbetsskydd Express erbjuder ett stort sortiment inom arbets- och skyddskläder till ett flertal branscher såsom lager, transport, verkstad, service, handel och vård. Försäljningen sker både till avtalskunder, online och genom uppsökande försäljning. På kontoret och lagret med tillhörande butik i Helsingborg arbetar fem personer. Vi expanderar och behöver förstärkning. Läs om oss på www.arbetsskyddab.se

Arbetsskydd söker serviceinriktad Marknadsassistent med kompetens inom grafisk formgivning

Eftersom vi är en liten arbetsplats har vi behov an person som kan arbeta både med utformning av vårt marknadsföringsmaterial och med sales support/kundservice.

Rollen är en kombination av marknadsassistent och grafiker som också innefattar kundservice. Du arbetar med både trycksaksframställning och webb. Exempel på arbetsuppgifter: Utforma löpande trycksaker såsom säljflyers, produktblad, kataloger, kampanjutskick, skyltar, annonser samt annat säljstödsmaterial som t.ex. powerpoints. Sköta kontakten med tryckerier. Löpande justera och utveckla hemsida och webbshop – publicera texter, lägga upp bilder, uppdatera information. Utforma digitala nyhetsbrev och e-post-marknadsföring samt följa upp. Fungera som back office-support för sälj & marknad, vilket t.ex. innebär att sköta kundkontakter via telefon och e-post.

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom medieproduktion/grafisk formgivning och har arbetat ett par år med denna typ av arbetsuppgifter – både med trycksaksproduktion och webb. Du har goda kunskaper inom Indesign, Photoshop och Illustrator. Du hanterar Office-programmen, gärna Power Point, och uttrycker dig väl på svenska.

Det är inget krav, men meriterande om du har arbetat med webbpubliceringsverktyg. Det är också positivt om du har arbetat med marknadsaktiviteter, e-post-marknadsföring, digitala kampanjer m.m. och om du har erfarenhet av sökoptimering och webbanalys.

Som person är du utåtriktad och serviceinriktad. Du är idérik, tar initiativ och trivs med ett självständigt arbete som kräver planerings- och prioriteringsförmåga. Du är effektiv och levererar i tid, men har sinne för detaljer och tummar inte på noggrannheten.

Vi erbjuder skiftande arbetsuppgifter i ett framgångsrikt, lönsamt och växande familjeföretag. För rätt person finns stora möjligheter att bidra med kompetens och idéer, Du blir en viktig del i företagets utveckling och framgång, samtidigt som du själv utvecklas.

Placering
Helsingborg

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Gabriella Hedlund på Chefspoolen, tel 0709955888.

Ansökan
Urvalet sker löpande, så ansök omgående, dock senast 26 juni.

 

Välkommen med din ansökan på www.chefspoolen.se snarast via ANSÖK

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Nilsson

Anders Bolin

Staffan Engberg
0768 15 45 44
Gabriella Hedlund

Lilimor Werre

Kenneth Dietz

Rekryteringskonsult Staffan Engberg
0768-15 45 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chefspoolen i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 4 juni 2015

Besöksadress

STORTORGET 13 A
None

Postadress

Stortorget 13 A
Malmö, 21122

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024