OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IDL Biotech expanderar och vi söker nu en ny medarbetare till en position, inledningsvis på halvtid som Marknadsassistent, med ansvar för Order och Kundservice. Det här är en ny tjänst med utrymme för självständighet och eget beslutstagande med möjlighet att utveckla och ta sig på mer ansvar. Du rapporterar till Chief Sales & Marketing Officer, och är placerad på företagets kontor i Bromma.
IDL Biotech är ett mindre företag med en god sammanhållning där samarbete konstant sker mellan avdelningarna. Vi hjälps åt för att lösa utmaningar på bästa sätt och har en flexibilitet kring arbetstider då vi förstår vikten av balans mellan arbete och privat liv. Vår verksamhet är mycket internationell och vi är ett företag med etablerat globalt kontaktnät trots vår storlek. Just nu expanderar vi också till nya marknader i framförallt Asien och Afrika.
Är du redo att ta nästa steg i karriären och bli en viktig del av detta framgångsrika team?
Dina ansvarsområden blir bland annat:
· Sköta löpande orderhantering mot våra kunder och distributörspartners.
· Vara tillgänglig för våra distributörer och tillsammans med dem aktivt lösa frågor kring leveranser och transport
· Fungera som assistent på marknadsavdelningen och till viss del även för VD. Bistå vid bokning av konferenser och resor
· Vara delaktig i framtagande och uppdateringar av marknadsmaterial.
· Finnas tillgänglig på kontoret och vara beredd att hjälpa till med smått och stort som dyker upp
Du är:
· Mycket lösningsorienterad och självständig
· Driven och tycker det är kul att ha många bollar i luften och själv ta ansvar för att saker blir gjorda
· Serviceinriktad och mån om att kunder och samarbetspartners känner att det är trevligt och lätt att arbeta med IDL Biotech
· Prestigelös och jordnära och gillar att jobba i ett litet företag. Ser det som en utmaning att få saker att fungera ”för första gången”
· Bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska. Kunskaper i andra språk är meriterande
· Bosatt i Stockholmsområdet
Du har:
· Erfarenhet liknande roller eller en stark vilja att lära dig och få det att fungera
· Intresse för internationella kontakter och öppenhet för att saker kan lösas på olika sätt
· Förståelse både för möjligheter och begränsningar när man jobbar i ett mindre företag
· Viss vana att arbeta med administrativa system, gärna även orderhantering
· Förmåga att inte fastna i detaljer även om du är noggrann och ser till att det blir rätt
· Trygghet i dig själv och kan själv ta ställning och vissa beslut för att komma vidare
Låter detta spännande? Är det dig vi beskriver?
Som vi skriver ovan är tjänsten inledningsvis på halvtid, men IDL Biotech växer och det finns möjligheter att på sikt utöka ansvarsområden för att skapa en heltid.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart du har möjlighet! Då sommar och semestrar ligger framför oss kan det ta lite längre tid än vanligt för oss att återkomma, men vi hoppas kunna höra av oss till intressanta kandidater kontinuerligt.
Önskar du ytterligare information så är du välkommen att kontakta ansvarig chef Gunnar Wahlberg på 076-1140799 eller gunnar.wahlberg@idl.se
Ansöker gör du snarast med CV och kort beskrivning av dig själv och varför du är intresserad av denna tjänst, via mail till idlbiotech@idl.se