OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vår kund är en ledande leverantör av förvaringsmöbler med huvudkontor i Norrköping. Vår kund har i denna rekryteringsprocess valt att vara anonym och mer information om företaget ges vid intervju.
Din roll
Som marknadsassistent hos vår kund jobbar utgår du ifrån huvudkontoret i Norrköping men det finns också möjlighet till hemarbete/distansarbete. Du jobbar nära företagets marknadschef som du också rapporterar till. Som marknadsassistent har du en viktig roll då företaget expanderar, därav har du också en varierad roll där ingen dag är den andra lik.
I denna roll har du bland annat ansvar för arbete kopplat till företagets hemsida. Du jobbar med allt från typsnitt, färger, bilder och att skapa/lägga till nya funktioner. Du tar också fram samt skapar produktblad och lägger till nya produkter med korrekt information på hemsidan. Utöver detta sköter du också sociala medier så som Instagram, LinkedIn och Facebook samt skriver nyhetsbrev. En annan del av rollen handlar också om att vara behjälplig vid mässor och fotograferingar samt att jobba med bildretuschering. Ytterligare arbetsuppgifter kan också förekomma då företaget som sagt expanderar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Arbete kopplat till företagets hemsida
- Bildretuschering
- Skriva texter (nyhetsbrev, produktblad/produktinformation)
- Sociala medier
Rollen som marknadsassistent är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Clevry och sedan jobbar som konsult hos vår kund. Placeringsort är Norrköping och du förväntas arbeta ca 10 - 15 timmar/vecka. Vi ser gärna att du har möjlighet att börja så snart som möjligt.
Din profil
Vi söker dig som studerar på universitetsnivå och som har minst ett år kvar av dina studier. Vi tror att du läser Grafisk Design & Kommunikation alternativt annan likvärdig utbildning där du har förvärvat dig kunskaper inom InDesign, Photoshop, Illustrator och Acrobat PRO. Har du ett intresse för foto är detta meriterande och dras de mer mot redigering eller skrivande kan också rollen anpassas efter ditt intresse/dina kunskaper.
Som person tror vi att du som söker är kreativ, flexibel och har ett öga för detaljer. Då rollen är varierad ser vi att du har lätt för att skapa ordning och reda bland dina arbetsuppgifter och du är van att jobba mot deadlines. Vidare är du driven, tar ansvar och vågar komma med egna idéer och initiativ, detta är något som uppskattas. För att trivas i rollen och hos vår kund bör du också vara utåtriktad och kommunikativ.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
I denna rekryteringsprocess ber vid dig också att bifoga arbetsprover. Detta kan vara bilder du har redigerat, texter du har skrivit eller projekt du har varit delaktig i kopplat till ovan nämnda arbetsuppgifter.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)