OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker vi nu en Marknadsassistent.
Vill du vara en del av ett internationellt företag och fungera som det administrativa navet för bolagets marknadsfunktion i Sverige?
Då är detta tjänsten för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Marknadsassistent kommer du att ingå i ett globalt nätverk av marknadskollegor där din uppgift är att operativt hantera det administrativa arbetet inom marknadsområdet. Du kommer i huvudsak att arbeta inom följande:
- Uppdatera hemsidan (översätta, uppdatera texter, bilder och videos)
- Översätta och publicera centralt material (t.ex. pressmeddelanden, kampanjmaterial)
- Hantera och koordinera den centrala översättningsprocessen och ha kontakt med översättningsbyrå
- Hålla sälj- och marknadsmaterial uppdaterat och säkerställa att det följer våra grafiska guidelines
- Uppdatera sociala medier (översättningar av globala kampanjer)
- Administration och beställningar inom marknadsrelaterade områden och system
- Assistera i arbete med email marketing tex våra interna och externa nyhetsbrev
- Assistera och koordinera vid interna och externa event och aktiviteter
Arbetet är förlagt under kontorstider med placering på bolagets kontor vid Malmö. Möjlighet finns även att arbeta viss del hemifrån.
Vem är du?
- Eftergymnasial utbildning inom t.ex. marknadsföring, medie- och kommunikation eller event, och/eller gedigen erfarenhet av tidigare arbete med digital marknadsföring eller eventhantering är starkt meriterande
- Flytande svenska och engelska är ett krav
- Du är en duktig kommunikatör och trivs med att ha många kontaktytor såväl internt som externt
- Du har utmärkt språklig förmåga och är van att översätta från engelska till svenska
- Du förstår vikten av rätt tonalitet i olika kanaler och sätter alltid kunden i fokus
- Du är en mycket god användare av Officepaketet, InDesign och sociala medier
- Det är viktigt att du är administrativt driven, strukturerad och organiserad
- Du är van att både jobba självständigt och i team
- Laget framför jaget är en självklarhet, du är en teamspelare!
- Du är noggrann och värdesätter att hålla god kvalitet i det du gör
- Kunskaper i tyska är meriterande
- Vana av att arbeta i multinationell organisationsstruktur är meriterande
- Kunskap och erfarenhet av foto och fotoredigering (kunskaper i Photoshop) är meriterande
- Erfarenhet av att arbeta med och översätta kommunikation / texter inom industri är meriterande
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, så intervjuer och referenser har ett starkt avgörande på vem som får anställningen.
Ansökan
Tillträde sker under slutet av augusti 2022.
Intervjuer sker löpande så sök gärna tjänsten redan idag!
Ansök genom att klicka ansök nedan i annonsen, bifoga CV och personligt brev.
Sista ansökningsdag är 2022-05-15, men vi tillämpar löpande urval, vilket kan innebära att vi tillsätter tjänsten före sista ansökningsdag.
Om du har frågor om tjänsten kontakta Malin Millnert, Marketing Communications, via mobil: +46705 89 99 08 eller mail: malin.millnert@jungheinrich.se.
Jungheinrich AG is one of the world's largest suppliers of trucks, racking and storage systems. The annual production is over 125,000 trucks. The company has a total of 18,000 employees and a turnover of 4 billion Euros. Our group language is English. Jungheinrich Svenska AB is fully owned by the German group company and has approximately 195 employees and a turnover of SEK +600 million.
Jungheinrich is ranked 171st on Forbes World's Best Employers 2021!
The head office is located in Malmö. We have branch offices in Stockholm, Göteborg, Örebro, Bröndby and Horsens. Our business consists of sales of new and used trucks, truck rental, truck service and spare parts. We also offer complete warehouse solutions with racking and warehouse systems.
www.jungheinrich.se (http://www.jungheinrich.se/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Lindblad