OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att starta din karriär inom marknad och kommunikation och få möjligheten att bli en del av den nordiska marknadsavdelning för företagslösningar på AMEX? Har du ett intresse för finansiella produkter och tjänster, är en vass kommunikatör och trivs i en internationell miljö? Perfekt! Då är denna roll som gjord för dig. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
I rollen som marknadsassistent kommer du arbeta nära den nordiska marknadschefen och tillsammans med en konsultkollega i samma roll. Du kommer få möjligheten att vara med och utveckla företagets kommunikativa processer och bli en viktig del i de olika projekten. American Express sitter i fräscha lokaler på Gärdet med fin utsikt mot Värtahamnen.
Academic Work har sedan flera år tillbaka haft ett samarbete med American Express och vi har i dagsläget flera konsulter på olika avdelningar. Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med goda chanser till förlängning eller överrektytering, förutsatt att alla parter är nöjda.
Du erbjuds
* En värdefull inblick i hur det är att jobba inom ett världsomspännande bolag. Du får med dig erfarenhet från ett av världens mest respekterade varumärken.
* Utvecklingsmöjligheter där du får chansen att utvecklas både professionellt och personligt, i rollen får du kontinuerlig coaching för att lyckas på bäst sätt.
* En dedikerad konsultchef och karriärspartner under hela uppdraget
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen är en av dina viktigaste arbetsuppgifter att uppdatera marknadsmaterial utefter nya regelverk och lagar, då du varje månad får nytt matieral eller ny information från legala team. Utöver detta kommer du bland annat att:
* Skapa texter och uppdatera oinlineverktyg för både extern och intern kommunikation
* Vara involverad och koordinera olika projekten mellan interna och externa parter
* Dagligen vara i kontakt med byråer samt andra interna team – både globala och lokala
* Ansvara för och hantera hela bilbioteket för marknadsmaterial
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/marknadsföring/kommunikation alternativt något års arbetslivserfarenhet av kommunikation
- Har intresse för att arbeta med att uppdatera, utveckla och korrekturläsa texter och kommunikationsmaterial
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- Har ett intresse för finansiella företag
Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet av finansiella tjänster och produkter
* Har jobbat på ett internationellt bolag med många interna intressenter
* Har erfarenhet av att jobba med design-, webb-, och översättningsbyråer eller att ha anpassat texter till nya regelverk
* Har god förståelse för finska i både tal och skrift
Som person är du:
* Anpassningsbar
* Kommunikativ
* Självgående
I rollen kommer du att stöta på en salig blanding av kommunikation och för att trivas med detta tror vi att du dom person är självgående och har en stark förmåga att kunna omprioritera och snabbt ställa om. Du är noggrann, strukturerad och trivs med att ta ansvar och driva ditt arbete framåt. Du är ihärdig och förstår vikten av att avsluta projekt även när det snabbt prioriteras om. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga, är anpassningsbar och kan hantera flera projekt samtidigt.
#
Övrig information:
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Gärdet, Stockholm med möjlighet att jobba hemifrån enligt hybridmodellen.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och American Express önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
American Express är ett globalt företag etablerat i över 130 länder som erbjuder sina kunder privata kontokort, företagskort, finansiella tjänster och resebyrå. När du arbetar som konsult för Academic Work är du ansiktet utåt till vår kund, American Express och är därför en nyckelspelare för vårt samarbete.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231