Marknadsassistent till Hagabergs Mekaniska

Marknadsassistent till Hagabergs Mekaniska

Arbetsbeskrivning

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Nu söker vi en kreativ person med stort engagemang till ett uppdrag som marknadsassistent hos Hagabergs Mekaniska! Här får du ta dig an utmanande och varierande arbetsuppgifter på daglig basis hos ett företag som lägger stor vikt vid din skaparförmåga. Känner du dig träffad av beskrivningen? Då kan tjänsten som marknadsassistent hos Hagabergs Mekaniska var tjänsten för dig!
 
TJÄNSTEBESKRIVNING OCH ERBJUDANDE
Hagabergs Mekaniska är en världsledande tillverkare av effektiva och anpassade aggregat för gaffeltruckar och företaget verkar över hela Europa. Till dem söker vi nu efter en person som kommer vara en viktig del i arbetet med att skapa innehåll till bland annat hemsida, produktpresentationer och nyhetsbrev. Uppdraget som marknadsassistent är till en början på tre månader med chans till förlängning om alla parter är nöjda med samarbetet. Du kommer utgå från deras kontor i Röfors utanför Laxå.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Underhålla, uppdatera och utveckla hemsidan
• Producera produktpresentationer för tryckt och digital presentation
• Producera utbildnings- och företagspresentationer
• Skriva nyhetsbrev
• Arbeta med översättare för att få in översättningar på material som produceras
• Ta fram och underhålla prislistor
 
PERSONPROFIL
Tjänsten som marknadsassistent passar dig som är kreativ, driven och har ett öga för grafisk design. Vi söker dig som har ett gediget intresse för marknadsföring och utveckling. Du är en "do:er" som trivs med att ta egna initiativ och att arbeta självständigt.
Vidare krävs att du:
• Är flytande i det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska

• Har goda kunskaper i Adobe CreativeCloud, framför allt Photoshop, InDesign och Illustrator

• Har kunskaper i att redigera och publicera innehåll i webbaserade program. Vi använder oss främst av Wordpress och Mailchimp.

Vidare är det meriterande om du har kunskaper i Office-paketet med tonvikt på PowerPoint eller motsvarande presentationsprogram. Har du genom idrott/föreningsliv fått med dig några egenskaper som höjer såväl prestation som resultat? Berätta gärna vilka idrotts-/föreningserfarenheter du har och på vilket sätt det har format dig som person, och hur du tror att detta påverkar dig i denna roll.

 

ÖVRIGT

Start: Omgående/enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, tre månader med chans till förlängning

Arbetstid: Dagtid

Plats: Röfors. Vid eventuell förlängning kan det vara bra att veta att kontoret flyttar till Askersund vid årsskiftet

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2021
  • Ansök senast: 7 maj 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024