Marknadsassistent till Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Har du kunskap inom marknadsföring och trivs i en administrativ roll? Då är den här tjänsten lämplig för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som marknadsassistent har du en omväxlande administrativ roll. Exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvar för kundens CRM-system.
- Marknadssupport till utesäljarna, vilket innebär exempelvis uppdatering av register och artiklar.
- Översätta årliga kataloger från tyska till svenska (här finns det ett verktyg som man tar hjälp av om man inte kan tyska).
- Underhåll av miljö- och kunddokument.
- Marknadskommunikation.
- Ta fram annonser, broschyrer samt informationsblad.


Om företaget

Vår kund är ett ledande företag inom branschen och säljer lösningar för alla områden inom elektrisk installation. De har verksamhet i 50 länder, säljer över 30 000 artiklar och sysselsätter drygt 3000 medarbetare. Företaget är familjeägt och moderbolaget ligger i Tyskland. Koncernspråket är engelska. I Helsingborg arbetar nio personer.


Din profil

Skallkrav:
- Goda datorkunskaper.
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift.
- Kunskap inom marknadsföring/ kommunikation.

Meriterande krav:
- Kunskap i tyska i tal och skrift.
- Erfarenhet av att arbeta i formgivningsprogram.
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Som person är du utåtriktad och trivs med att samarbeta med andra människor. Du är hjälpsam, självständig och positiv. Att tänka kreativt och våga ta egna initiativ är något du känner dig trygg med. Vi söker även dig som är ordningsam, strukturerad och som trivs i en administrativ roll. Slutligen gillar du att arbeta i ett litet bolag i en stor koncern.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor

Arbetstider: 07.30-16.30.
Omfattning: Heltid.
Ort: Helsingborg.
Start: I mitten av september.
Urval sker löpande!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 augusti 2015

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024