OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som bransch- och marknadsorganisation för Sveriges camping- och stugföretag arbetar SCR med visionen om att göra Sverige till Europas bästa campingdestination. Nu utökas verksamheten med en marknadsassistent som främst ska arbeta med att ge löpande support till medlemsföretag, underhålla och vidareutveckla content i deras branschledande digitala kanaler. Genom nära dialog med kunder och övriga samarbetspartners får du en nyckelroll i att ge snabb och professionell marknadsservice.
Marknadsteamet består idag av fem personer. Samtliga i teamet arbetar operativt med marknadsföring och har täta samarbeten med varandra i det dagliga. Kulturen präglas av en familjär stämning med mycket humor och glädje, där du förväntas vara en person som bidrar till denna kultur.
Om SCR
SCR hjälper svenska och internationella turister att hitta och boka de bästa semester-upplevelserna på Sveriges campingplatser. Vi erbjuder vår bransch och deras destinationer tjänster inom digital marknadsföring och försäljning i Sverige och Europa. Vi samlar mer än 300 anläggningar och deras ledare inom svensk turism i ett gemensamt branschnätverk för att möjliggöra erfarenhetsutbyte, påverka omvärlden och att driva gemensam branschutveckling med målet att skapa Europas bästa destination för våra målgrupper.
Arbetsuppgifter
I rollen som marknadsassistent kommer du till allra största del arbeta med den kommersiella verksamheten. Du kommer ha en operativ roll där huvuduppgiften är att maximera medlemsföretags och partners värde av SCR:s tjänster. Du hanterar både supportärenden från kunder/medlemsföretag samt uppdaterar/producerar content till digitala kanaler. Till din hjälp har du kollegorna i marknadsteamet som är experter inom allt från redaktionellt arbete till digital utveckling.
Då branschen är präglad av stora säsongsvariationer kommer du under vår- och sommarmånaderna hantera fler supportärenden. Under lågsäsong ges möjlighet att arbeta mer med uppdatering/produktion av content samt andra marknadsrelaterade projekt.
Nedan sammanfattar vi några av de vanligaste förekommande arbetsuppgifterna:
Stötta SCR:s kundtjänstfunktion i mer komplexa supportärenden gällande frågor kring kundkort och bokningar.
Löpande administrera campingplatsernas säljpresentationer på Camping.se
Hjälpa campingplatser och partners att använda SCR:s olika tjänster på bästa sätt, genom att exempelvis säkerställa att marknadsmaterial samlas in och hjälpa till att underhålla detta
Koordinera onboarding-arbetet av nya campingplatser
Vi söker dig som
Har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi, administration eller liknande.
Har minst ett års tidigare arbetslivserfarenhet inom service och administration.
Har god vana av att arbeta i olika IT-system/plattformar.
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Om du har erfarenhet inom rese- eller turistbranschen är det meriterande.
Givet arbetsuppgifterna i rollen är breda ska du trivas i en omväxlande miljö där det finns en variation mellan mer och mindre komplexa arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som är initiativtagande och självgående. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver de hela vägen i mål, från start till slut. Du en serviceinriktad person som har förmåga att skapa relation och snabbt bygga förtroende. Det ställer höga krav på att du är kommunikativ och öppen för samarbete med andra i din omgivning.
Om rekryteringsprocessen & anställningen
Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt. För de kandidater som går vidare till urvals- och intervjufas kommer ett logiskt- samt personlighetstest att tillämpas.
Detta är en direktrekrytering där anställning sker direkt hos SCR. Provanställning om 6 månader tillämpas.
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till arbete hemifrån enstaka dagar i veckan (om arbetsuppgifterna och omständigheterna tillåter)
Start: Omgående (enligt överenskommelse)
Placering: Göteborg, Mässans gata 10
Lön: Fast månadslön
Kontaktperson: Dino Segetalo
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.