OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta som Marknadsassistent med ansvar för kundunderlag och uppföljning av Performance Marketing!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Uppdatera pris, månadsbelopp och juridisk text för kunderbjudanden.
• Sammanfoga data från Salesforce Marketing Automation (bland annat objektsdata, kontraktsdata, återförsäljardata, kunddata, kundens preferensdata och kunderbjudanden) för att skapa kundunderlag för företagets datadrivna direktmarknadsföring och programmatiska annonsering.
• Skapa underlag för A/B testning.
• Kvalitetssäkra att kundunderlagen innehåller rätt kunder med rätt erbjudande vid rätt tillfälle via rätt kanal.
• Distribuera kundunderlag med variabeldata och kunderbjudande på individnivå för bannerannonsering.
• Operativt drifta utskick av digitala direktmarknadsföringsenheter i Salesforce Marketing Automation baserat på variabeldata på individnivå med kunderbjudande.
• Övervaka aktiverade kundresor och rapportera vid defekter.
• Sammanfoga kundunderlag med variabeldata och kunderbjudande på individnivå i InDesign för företagets postala direktmarknadsföring och skicka underlag till tryckeri.
• Kontinuerlig uppdatering av innehåll på landningssidor i Salesforce exempelvis priser, texter och erbjudanden.
• Sammanställning av preferensdata från hemsida och landningssidor.
• Uppföljning och analys av Marknads KPI av direktmarknadsföringsutfall exempelvis öppningsgrad, klick och konvertering.
• Dokumentera och distribuera uppföljning och analys av företagets Performance Marketing.
• Uppdatering av befintliga rutinbeskrivningar för digital marknadsföring samt framtagning av nya vid behov.
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad civilekonom, gärna med inriktning mot marknadsföring. Du har tidigare erfarenhet av liknande ansvar och att jobba med datadriven marknadsföring. Du är systemvan och har goda kunskaper i Microsoft Office. Har du tidigare arbetat i något marketing automation system, SQL, InDesign och Photoshop är det meriterande. Rollen kräver även goda kunskaper i både svenska och engelska.
Som person är du en strukturerad lagspelare med starkt lösningsfokus. Du är van att hantera stora mängder data och information och att prioritera och ta självständigt ansvar.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Uppdraget sträcker sig minst 6 månader men med möjligheten till förlängning året ut. I och med rådande läge kommer arbete hemifrån att bli aktuellt i stor utsträckning.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan vi annonsen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson