Marknadsassistent till Sollentuna

Marknadsassistent till Sollentuna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en lättlärd och hjälpsam marknadsassistent till Sollentuna som gillar teknik, service och att administrera data. Tjänsten är ett föräldravikariat under perioden augusti 2021 tom sista mars 2022.



Som marknadsassistent ansvarar du för administration och underhåll av produktsortimentet. Du kommer att fokusera på företagets produkter och framställning av material enligt färdiga mallar och profiler. Din uppgift är att översätta, korrekturläsa och uppdatera produkterna i systemet.



Arbetsuppgifter

Som marknadsassistent ansvarar du för att säkerställa att produktinformationen är tillgänglig i rätt tid. I ditt ansvarsområde ingår att berika produkter med information och säkerställa rätt information i PIM-systemet. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:



- översätta och korrekturläsa texter från norska och engelska och uppdatera produkter och produktkoder i PIM-systemet
- översätta och ta fram produktkort enligt färdig mall och fastställd profil samt skapa tryckfil och distribuera till leverantör
- bistå i framtagning och uppdatering av produktkataloger och prislistor
- bistå i översättning och framtagning av nyhetsblad, produktblad och införsäljningsmaterial för nya produkter




I ditt dagliga arbete fungerar du som supportfunktion mot säljorganisationen. Du ingår i marknads- och produktteamet och rapporterar till Marknadsansvarig. Du kommer att samarbeta nära Marknadsansvarig, Produktchef och Masterdataansvarig samt motsvarande nyckelpersoner inom den nordiska organisationen.



Tjänsten är placerad på kontoret i Rotebro, Sollentuna.



Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som marknadsassistent är att du har en gymnasieutbildning och ett par års erfarenhet av liknande arbete med fokus på produktinformation och textbearbetning.



Du är en god kommunikatör och stark i både tal och skrift. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.



Mycket goda kunskaper i Office-paketet och i InDesign är ett krav. Har du även erfarenhet i flera program i Adobe Creative Suite är det ett plus.



Personliga egenskaper

Vi söker efter en ansvarstagande och självgående person som tycker om att lära nytt och snabbt sätter sig in i nya utmaningar. För att trivas i rollen bör du vara duktig på att skapa ordning och reda i den administrativa delen av jobbet. Det är viktigt att du besitter en mycket god förmåga att samarbeta och uppträda som en lagspelare. Du kan skapa förtroende både internt och externt.



Som person har du god social kompetens och är öppen och engagerad. Du är proaktiv, har stor initiativförmåga och är mycket lösningsorienterad. Slutligen tror vi att ha har stort tekniskt intresse.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: under augusti
- Omfattning: heltid, måndag-torsdag 8-16.30 och fredag 8-15.30
- Placering: Rotebro, Sollentuna




Uppdraget är ett konsultuppdrag under en föräldraledighet och du kommer att bli anställd hos oss på Andara Group fram till 31 mars 2022.



Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 31 juli 2021

Liknande jobb


Föräldravikariat som marknadsassistent

Föräldravikariat som marknadsassistent

27 november 2024

25 november 2024

22 november 2024

Marknadsassistent - Horseonline.se

Marknadsassistent - Horseonline.se

1 november 2024