OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.
För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem i matkassen. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud, främst under våra egna varumärken. Här skapas förutsättningar för att vi ska kunna erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser. För att förstärka vår avdelning söker vi nu en marknadsbevakare.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Marknadsbevakare är en roll med mångsidiga arbetsuppgifter. Du bidrar aktivt till arbetet att få fram bästa möjliga sortiment genom att förbereda siffror och statistik till våra inköpare. I din roll ingår att arbeta fram analyser och presentera nyheter ur branschen. Du genomför och administrerar den löpande priskontrollen och sammanställer information. I rollen kommer du även att ha löpande kontakt med vårt moderbolag i Tyskland och stötta dina kollegor på avdelningen administrativt.
Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning och tycker om att arbeta med administrativa arbetsuppgifter samt uppskattar även att röra dig ute i butiksvärlden. När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra människor, men tycker även om att arbeta självständigt. Vi ser det som en fördel om du har tidigare vana av att arbeta med Officepaketet. Din svenska och tyska och god i såväl tal som skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/ Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken 'Ansök här' som du hittar längst ner på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 07 augusti 2016. Vid fackliga frågor kontakta Unionens arbetsplatsombud; unionenklubb_hk@lidl.se. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!