OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gerdmans Inredningar AB är ett företag som genom sitt heltäckande sortiment av inredning levererar nutida, effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakter hjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö. Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Sedan 2018 ingår även Runelandhs som ett helägt dotterbolag i koncernen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK. För mer info se: www.gerdmans.se
Nu söker vi en framtida Marknadschef
Vill du utveckla marknadsföringen för framtiden tillsammans med engagerade medarbetare och en driven ledning? Rollen som marknadschef har tidigare varit en kombinerad roll med sortiment och marknad under ett ledarskap. Framåt delas rollen i två delar där nuvarande chef får sortimentsansvar och personen vi söker blir dedikerad att skapa och genomföra ett program kring marknadsföring, kommunikation och PR. För Gerdmans är digitalisering en viktig del av företagets verksamhet idag, fortsatta utveckling och marknadsföring.
Marknadschefen tar ansvar för marknadsstrategin, teamets kompetensutveckling och optimeringen av marknadsprocesserna. Du leder ditt marknadsteam, rapporterar till VD samt initierar och genomför marknadsprojekt. Att bygga varumärket kommer vara en viktig del av tjänsten. I ledningsgruppen bidrar du till att utveckla företaget idag och för framtiden.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Organisera, leda och följa upp marknadsavdelningens arbete
Överträffa kundernas förväntningar beträffande marknadsföringens relevans
Utveckla content marketing & marknadskommunikation
Utveckla lead generation & retention strategier
Genomföra omvärlds- , trend- och konkurrensanalyser
Förhandla och hantera avtal med externa samarbetspartners
Vi tror du har gedigen erfarenhet av en ledande roll inom B2B marknadsföring och en relevant utbildningsbakgrund. Kundsegmentering och multikanalmarknadsföring har varit naturliga inslag i dina tidigare roller. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.
Som person är du duktig på att analysera, kommunicera och lösa problem. Du gillar utmaningar och vill se resultat. Kanske är ditt intresse för utveckling, marknadsföring och ledarskap kombinerat med tydligt kundfokus din styrka.
Är du intresserad av bidra med din marknadsföringskompetens till Gerdmans fortsatta resa och tillväxt? Vi ser fram emot din ansökan snarast dock senast den 12/3. Urval sker löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701-460390 eller Andreas Nilsson 0701-460391.
Varmt välkommen med din ansökan!