OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Marknadschef
Karlshamnsfastigheter AB (Kafab) är ett kommunalt fastighetsbolag som ägs av Stadsvapnet Karlshamn AB, moderbolaget i kommunens bolagsgrupp. På affärsmässig grund och ett hållbart sätt främjar Kafab utvecklingen av Karlshamns kommun genom att tillhandahålla kompletterande lokaler för näringsliv och kommunkoncern. Kafab har 46 500 kvm uthyrningsbar lokalyta i Karlshamn och Svängsta med olika lösningar för både nyföretagare och etablerade aktörer. Fastighetsbeståndet består av ett varierande utbud av kontors- och utbildningslokaler, coworkingmiljöer samt industri- och lagerlokaler. Utöver existerande fastigheter pågår en nybyggnation på 10 000 kvm som beräknas stå klart i slutet av 2022.
Om tjänsten
Karlshamnsfastigheter växer och behöver stärka upp organisationen med en Marknadschef. Huvudsakligen innebär tjänsten ansvar för den löpande dialogen med våra befintliga och nya kunder samt att marknadsföra företaget och dess lokaler. Ditt uppdrag är även att skapa tillväxt genom att utveckla kundrelationerna och möta nya kunders behov.
På Östra Piren finns en reception som är mötesplatsen för en stor del av bolagets hyresgäster. Tjänsten innebär ett chefsuppdrag med personalansvar över receptionen som idag bemannas av en tjänst. Det ingår även i tjänsten som Kund och marknadschef att själv bemanna receptionen vid behov och vara bolagets ansikte utåt mot kunderna. Kafab är en liten organisation där vi arbetar tätt tillsammans, så du behöver du vara behjälplig och flexibel gentemot kollegor och kunder i alla dina åtaganden. Tjänsten innefattar även ett ledningsgruppsuppdrag och nära samarbete med Fastighetschef, ekonomi samt VD.
Kvalifikationer
Du har en högskoleexamen inom marknadsföring, ekonomi, teknik eller försäljning eller annat som arbetsgivaren bedömer lämpligt. Du har erfarenhet av att arbeta med kundvård, gärna inom fastighetsbranschen, nätverkande och försäljning i tjänsteföretag. Vi ser gärna att du har en vana av att arbeta med uppsökande nykundsbearbetning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning sedan tidigare.
Några av dina mer framträdande egenskaper är en hög servicekänsla och affärsmässighet samt att du tycker om att ta initiativ, ser möjligheter och har en stark vilja att lyckas. Du har stort engagemang och en förmåga att identifiera affärsmöjligheter och analysera kundbehov samt föreslå lösningar som passar kunden. Du har vidare en god samarbetsförmåga, tar stort ansvar, är bekväm i olika datasystem samt har mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. B-körkort är ett krav utifrån att lokala resor kan förekomma i tjänsten.
Villkor
Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Individuell lönesättning.
Delar av rekryteringen kommer förläggas efter semesterperioden.
Sista ansökningsdag är 20/6.
Kontakt
Magnus Persson, VD
0454 – 81601
Julia Rokka, HR-specialist
0454 – 81726