Marknadschef

Marknadschef

Arbetsbeskrivning

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.

Vi söker dig som vill arbeta som marknadschef och ha det övergripande ansvaret för förmedling av bostäder, uthyrning av lokaler och parkeringsplatser, hyresadministrativa frågor samt kundvårdande aktiviteter.

Arbetsbeskrivning
Som marknadschef har du det övergripande ansvaret för förmedling av bostäder, uthyrning av lokaler och parkeringsplatser, hyresadministrativa frågor samt kundvårdande aktiviteter.

Du har det yttersta budget-, personal- och verksamhetsansvaret för din avdelning. Du samverkar nära med dina kollegor i ledningsgruppen och övriga på företaget samt deltar aktivt i stiftelsens utveckling som samhällsaktör. Tillsammans jobbar ni för att utveckla fastigheterna så att hyresgästerna ska uppleva välmående och en trygg hemkänsla. Du är relationskapande och samverkar på ett effektivt sätt med de samarbetsparter som Signalisten har.

Signalistens verksamhet och organisation genomgår en omvandling. Från att tidigare i huvudsak förvaltat befintligt fastighetsbestånd går verksamheten in i en lång period av genomförande av investeringar i nya bostäder och renoveringar i befintliga fastigheter. Signalisten har stora utmaningar framför sig då det ska byggas 1000 nya hyresrätter samtidigt som nära hälften av fastighetsbeståndet behöver renoveras. Det ställer nya krav på organisationen vilket kräver att processer och arbetsmetoder utvecklas.

Marknadsavdelningen består idag av ca 15 medarbetare och har en mycket viktig roll i de projekt som ska genomföras. Avdelningen ansvarar för hyresgästsamordning i samband med renovering, den juridiska godkännandeprocessen samt hyresförhandlingar. Avdelningen ansvarar för Signalistens samtliga lokaler och parkeringsplatser som också berörs i stor omfattning av projektens genomförande. Det en viktig uppgift att stötta den interna organisationen, förvalta avtal, svara på frågor samt vårda kundrelationerna med hyresgästerna.


Kompetensprofil
Vi söker dig som har
• Akademisk utbildning inom relevant område. Gärna med inriktning på juridik.
• Du ska ha erfarenhet av personal-, budget- och resultatansvar.
• Du har förmåga att leda och styra mot strategiska mål och säkra både kvalitet och ekonomi.
• Du bör ha erfarenhet av ledningsgruppsarbete.
• Du bör ha arbetat med liknande frågor och ha stor kunskap om hyreslagstiftningen.

Personliga egenskaper
För att du ska vara framgångsrik i ditt uppdrag ser vi att du har mycket goda ledarskapsförmågor. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du är affärsmässig, strategisk och har en naturlig fallenhet att samverka och utveckla. Du är också kvalitetsmedveten, strukturerad och drivs av att arbeta med ständig förbättring. Gott omdöme, förmåga att prioritera och samarbeta värdesätts högt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Välkommen till vår arbetsplats
Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med ca 75 anställda. Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom massage på arbetstid, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balansen mellan arbete och privatliv är viktig, så vi erbjuder träning på arbetstid och ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, T-bana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se

Tillsättning
Tillsättning sker enligt överenskommelse.

Ansökan
Registrera din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Ansök senast den 21 oktober 2021.
I din ansökan vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som nämns i annonsen. Uppge även ditt löneanspråk när du ansöker. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår webbplats.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lars Jolérus, VD, lars.jolerus@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Olivia Öhrström, HR-ansvarig på olivia.ohrstrom@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.


Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna. Vi hyr även ut drygt 7000 bilplatser inklusive de som hyrs ut på uppdrag av Solna stad.

Stora underhållsprojekt och omfattande nyproduktion ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. Var med du också och utveckla Signalisten och Solna!

Kontaktpersoner på detta företaget

Olivia Öhrström

Sammanfattning

Besöksadress

Skytteholmsvägen 39 A
None

Postadress

Box 1104
Solna, 17122

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024