OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av tanken på att kombinera strategisk och datadriven marknadsanalys och projektledning med praktiskt genomförande av allt från contentproduktion till butikskommunikation? Vi söker en nyfiken, driven, självgående och engagerad person med beslutsförmåga och prestigelöshet som brinner för kundmötet och matupplevelsen. Nu har du chansen att söka branschens roligaste kommunikationsuppdrag som marknadschef i en av Sveriges största matbutiker.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som marknadschef på ICA Maxi Kungälv ingår du i butikens ledningsgrupp och har det övergripande ansvaret för all intern och extern kommunikation. Du följer upp samt analyserar de aktiviteter som du genomfört. Till din hjälp har du en stor mängd kunddata, många interna och externa samarbetspartners, ett tätt samarbete med ICA:s inhousebyrå samt en lång rad digitala verktyg och hjälpmedel. Och givetvis stöttning från vår engagerade ledningsgrupp.
Du ansvarar både för att beställa och att själv producera content inom ett brett spektrum av kanaler, huvudsakligen digitala, såsom; webb och e-handel, sociala medier och nyhetsbrev, event, butikskommunikation, sponsring och PR med mera. Du ansvarar för att sätta upp den strategiska riktningen för alla löpande kommunikationsinsatser och att taktiskt genomföra eller agera beställare av det material och de tjänster som behövs. Du utvärderar och analyserar butikens marknadsposition, kundnöjdhet och konkurrenter löpande och rekommenderar utifrån dessa insatser för att förbättra butikens resultat.
I rollen som marknadschef planerar, genomför och utvärderar du årligen flera event, kampanjer och lanseringar lokalt på ICA Maxi Kungälv. Du genomför också de centralt beslutade ICA-event och ICA-kampanjer som är gemensamma för alla ICA Maxi-butiker eller hela ICA. I tjänsten ingår inget personalansvar. Du agerar projektledare, beslutsfattare och beställare av kommunikationstjänster mot ICAs inhousebyrå ICA Reklam och mot frilansande grafiska formgivare, fotografer och tryckerier.
Vi tror att du har:
Examen från högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, marknadsföring, kommunikation, reklam eller liknande.
Minst 3 års erfarenhet inom kommunikation/marknadsföring med strategiska och operativa uppgifter.
Ett stort intresse och fallenhet för dataanalys och utvärdering av kommunikationsinsatser med hjälp av kunddata och analysverktyg.
Ett mycket stort intresse och stor fallenhet för textskrivande, huvudsakligen för digitala kanaler.
Erfarenhet av att planera, genomföra och utvärdera event och projekt.
Erfarenhet av publicering och annonsering i sociala medier, samt grundläggande förståelse för sökmotorannonsering i Google Ads.
Erfarenhet av att arbeta i Adobe-programmen (PhotoShop, InDesign) eller liknande och gärna intresse för foto och filmredigering.
Vi tror att du är:
Självgående och trivs i en roll med stort ansvar där du själv alltid är ansvarig för dina resultat och leverans.
En social, framåt och engagerad person som älskar och brinner för marknadsföring och kommunikation, i synnerhet kommunikation riktad till B2C på lokal nivå (ej rikstäckande nivå).
En person älskar att skapa content och skriva texter anpassat till olika kanaler och olika målgrupper.
Modig i att fatta dagliga beslut kring beställningar samt produktion av marknadsföring och kommunikation.
En person som trivs i en roll där det kan vara tvära kast mellan det operativa arbetet i butik och den strategiska planeringen och beslutsfattande.
En person som älskar kundmöten och brinner för att arbeta för ett proaktivt kundmöte.
Någon som älskar mat och ICA, så klart!
Ansökan
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan omgående. Tillträde så snart som möjligt. Lön enligt överenskommelse. Vid övriga frågor om tjänsten mejla nuvarande marknadschef Louise Stevandersson på louise.stevandersson@maxi.ica.se (vi tar dock inte emot några ansökningar via mejl).
Sök tjänsten via länk nedan, vi ser fram emot din ansökan!
Om arbetsplatsen:
Maxi ICA Stormarknad Kungälv är en av Sveriges största matbutiker med mer än 60 000 butiksbesök varje vecka. Butiken omsätter över en halv miljard kronor och har drygt 170 anställda. Butiken har de senaste åren genomgått en omfattande modernisering med nytt café- och restaurang, större apotek, Min Doktor-klinik, ny kundtjänst och P-hus. Just nu byggs helt nya personalutrymmen och lunchrum. Butikens mål är att erbjuda Kungälvs bästa pris och sortiment med Kungälvs bästa kundbemötande. Butiken har stort fokus på hållbarhetsfrågor inom såväl hälsa och miljö som ett socialt engagemang för Kungälvborna och lokalsamhället.