Marknadschef

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya marknadschef? Är du en strategisk visionär med fötterna på jorden och redo att ta ett helhetsgrepp kring Hogiagruppens kommunikations- och marknadsarbete? Bra – då har vi en utmaning till dig!


Om dig

Om du känner dig träffad av ingressen har du med största sannolikhet gedigen erfarenhet av att arbeta med marknadsfrågor i det större perspektivet; driva varumärkesutveckling, lägga effektiva planer och arbeta strategiskt med kommunikation i alla kanaler, i synnerhet i det digitala landskapet.

Du är analytisk och lösningsorienterad, samtidigt som du är nyfiken och lyhörd och kan omsätta strategi till praktik. Du är helt enkelt van vid att göra skillnad! Du är trygg i ditt ledarskap och har kanske till och med tidigare erfarenhet av att leda en inhouseverksamhet. Du är en god kommunikatör som trivs med många kontaktytor och har lätt för att skapa förtroende, samtidigt som du också vågar utmana gamla sanningar. Stämmer detta på dig kan du vara säker på att du är efterlängtad och vi ser fram emot de resultat du kommer att skapa tillsammans med dina kollegor här på Hogia!


Om uppdraget

Vår relativt nystartade inhousebyrå ”Marketing & Communication” har i uppdrag att driva och utveckla marknadsföring och kommunikation för hela Hogia-gruppen. Det är en verksamhet som i nära samarbete med Hogiagruppens säljbolag, produktbolag samt Hogias ledning ska se till att vi får maximal effekt av våra marknads- och kommunikationsinsatser och aktivt bidrar till ökad varumärkeskännedom och försäljning. Vi behöver nu växla upp vårt marknadsarbete ytterligare en nivå för att spegla den moderna, kunskapsbärande verksamhet med högklassiga molnlösningar som vi har, i syfte att fortsätta hjälpa företag att utvecklas.

Stort fokus kommer att ligga på den digitala marknadsföringen för att sätta strukturer och strategier samt ansvara för att de genomförs. Marknadschefen har budget- och personalansvar för tre direktrapporterande, och arbetar tillsammans med ett kompetent team med 15 medarbetare.

Detta är en utmanande och viktig roll där rätt person ges stor möjlighet att påverka och göra skillnad. Hos oss får du chansen att arbeta med ett etablerat varumärke i ett företag som har byggts upp i sann entreprenörsanda där sunda värderingar som jämställdhet, långsiktighet och delegerat ansvar har skapat vår framgång.


Låter detta som en tjänst för dig?

Vi arbetar med löpande urval och ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor, kontakta Jenny Cedervall.



Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Cedervall, rekryterare
0303-66616
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Jenny Cedervall
0303-666 16
Linda Falk
0303 - 688 93
Jenny Cedervall, 0303-666 16

Mimmi Cromberger, Rekrytering
mimmi.cromberger@hogia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Besöksadress

Hakenäs 101
None

Postadress

Hakenäs 101
Stenungsund, 44447

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024