OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Marknadschef Till vårt framgångsrika universitets- och högskoleförlag vill vi nu knyta dig som kan leda vårt marknadsarbete in på nya vägar och till nya framgångar.Du kommer till Sveriges största förlag för utgivning av kurslitteratur för universitet och högskola.Vi ger årligen ut 250-300 titlar som täcker alla nivåer och ämnen inom högre utbildning.Med din hjälp vill vi förstärka vår marknadsledande position och öka avståndet till våra konkurrenter. Vi förväntar oss att du är full av nya, okonventionella ideer, energi och tävlingslust samt kan kombinera detta med att vara lyhörd och kunna samarbeta, sprida din kunskap och entusiasm så att förlagets konkurrenskraft ökar.Du skall planera och leda förlagets marknadsinsatser såväl långsiktigt som i det dagliga arbetet. Du måste ha god kunskap om universitet och högskola samt förstå de villkor som gäller för lärare, studenter och våra författare.Din personlighet och erfarenhet är viktigare än din formella utbildning, men vi skulle bli överraskade om du inte har marknadsutbildning på universitetsnivå och stor dokumenterad erfarenhet av uppnådda resultat av marknadsarbete.Tidigare förlagserfarenhet är ingen avgjord fördel, men nya ideer och kraft att få oss att genomföra dem är det.Innan du skickar in din ansökan förväntar vi oss att du besöker vår hemsida och skapar dig en uppfattning om marknad och konkurrenter så att du i din ansökan kan ge oss en bild av på vilket sätt du skulle bli en förstärkning för oss. Befattningen är direkt underställd förlagschefen.Arbetet är förenat med resor till våra universitets- och högskoleorter.Tillträde sker snarast och anställningen är en tillsvidareanställning.Skicka din skriftliga ansökan och meritförteckning senast den 15 maj 2006, till Studentlitteratur AB, att.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Kågerman Hansén
046-31 21 78
HR-chef Maria Oberlies
0765-382255