OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dala Energi är ett lokalt energibolag med uppgift att äga och driva infrastruktur för produktion och distribution av el och värme samt it-kommunikationslösningar. Vi omsätter drygt 240 Mkr och har ca 32.000 kunder. Dala Energi har ca 70 anställda och finns idag med verksamhet i Rättvik, Leksand, Gagnef och Säter. I vår Vision för framtiden vill vi vara en drivkraft för bygdens utveckling och aktivt bidra till en minskad miljöpåverkan. Vi vill att våra kunder, partners och leverantörer uppskattar oss för vårt affärsmässiga och värdeskapande arbetssätt. Vi skall fortsätta att vara ett attraktivt fristående energibolag med privat och offentligt ägande. Våra aktieägare är idag över tre tusen privata ägare och tre kommuner; Leksand, Rättvik och Gagnef. Vi är delägare i elhandelsbolaget Dalakraft. Våra värdeord Stabilitet, Ärlighet, Kundnytta, Engagemang och Respekt leder oss till en SÄKER vardag. Läs mer på www.dalaenergi.se
Vill du hjälpa oss att bygga upp en ny Marknadsenhet?
Marknadsenheten kommer att vara en utförandeorganisation som på uppdrag av affärsenheter och företagsledning ansvarar för att vårda och utveckla kundrelationen i alla dess former med målet att Dala Energi skall ha nöjda kunder. Vi söker dig som brinner för marknadsföring och som redan visat att du kan skapa riktigt bra och mätbara resultat i form av bl.a. ökad kundnöjdhet, omsättning och goda marknadsrelationer. Detta är en tjänst med ny inriktning och din uppgift blir därför att snabbt sätt dig in i de olika affärsenheterna elnät, stadsnät och värme för att sedan från grunden bygga upp en slagkraftig marknadsenhet som hjälper organisationen att uppnå uppsatta mål och visioner. Det är därför viktigt att du delar de visioner och den värdegrund som Dala Energi står för. Vår vision och våra värdeord ska leda oss till en hållbar och säker framtid!
Det krävs självklart att du är kunnig inom ekonomi, marknadsföring, sälj och ledarskap men också att du som person tycker om att ta dig an nya utmaningar. Det är meriterande om du har jobbat med varumärkesbyggnad tidigare och har erfarenhet från branschen, men viktigast av allt är ditt engagemang, produktivitet och förmåga att skapa konkreta resultat. Vi förutsätter att du har körkort och att du behärskar office-paketet samt det svenska språket väl i både tal och skrift. Det här är en tuff och utmanande tjänst men för rätt person är det också en mycket spännande, stimulerande och utvecklande uppgift där man kommer att ha stora möjligheter att påverka enhetens utformning och organisation.
I rollen som chef ingår
Att organisera, utveckla och leda verksamheten inom den egna enheten i enlighet med koncernens visioner, mål och gemensamma riktlinjer samt vid behov upprätta egna.
Att specifikt mäta och följa upp de mål som är relaterade till kund (NKI).
Att upprätta enhetens budget och svara för uppföljning av densamma.
Att bedriva ett systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) inom enheten.
Att analyserna och förutse kommande myndighets- och kundkrav samt ha rörlighet i organisation och metodik så att snabba anpassningar kan genomföras.
Att ingå i koncernledningsgruppen och vara aktiv i det gemensamma ledningsarbetet.
Att medverka i affärsutveckling inom koncernen.
Att månadsvis rapportera till VD.
Verkar det intressant?
Registrera då din ansökan snarast via vår rekryteringskonsult Exelect AB via denna länk: http://tech.interspeedia.com/jobs/26888.24743.22874.1
Frågor besvaras av Anders Hanberg 070-413 99 03.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Runow
08-586 101 00
Rekryteringskonsult Anders Hanberg
0858610110
0704139903
Rekryteringskonsult Inger Östlund
0765261403
Rekryteringskonsult, Exelect AB Carina Runow
0858610110
Rekryteringskonsult Anders Hanberg
0858610110
0704139903
Rekryteringskonsult Carina Runow
0858610110