OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen
Acreto jobbar med import och distribution av kvalitativa produkter från välkända varumärken och står nu inför en otroligt spännande resa. Nu söker de en marknadschef som kommer vara en viktig spelare för deras fortsatta framgång. Här erbjuds en öppen och inkluderande arbetsplats - där man är lösningsorienterade och älskar att tänka och göra nytt!
I din roll som marknadschef på Acreto driver du företagets inhousebyrå och här har du personalansvar för två kollegor som har rollen som AD/Digital Content Producer. Byrån jobbar med proaktiv kampanjplanering, genomförande och projektledning. De stödjer säljavdelningen med kampanjmaterial samt skapar textinnehåll och layout.
Du kommer samarbete tätt ihop med VD, försäljningschef och e-handelsansvarig. Du kommer även ha en hel del kontakt med den externa mediabyrån. Rollen kommer även vara en del av den operativa ledningsgruppen som är ett forum där alla gruppchefer träffas för att diskutera operativa och strategiska frågor kring Acreto och vår affär. Vi har nyss flyttat in vi våra nyrenoverade lokaler i Gårda i centrala Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som marknadschef på Acreto har du ett övergripande ansvar för all marknadsföring kopplat till företagets varumärken och dess utveckling. Det är en självklarhet för dig att ha strålande koll på försäljningssiffrorna, besökare på de olika hemsidorna samt övriga ROI:s kopplat till kampanjer. Du har även budgetansvar för marknadsföringsbudgeten som idag är hög och speglar våra ambitioner.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Sätta, planera och investera marknadsbudget med maximal effektivitet
• Upprätta samt följa upp marknadsstrategiska planer
• Driva trafik, innehåll och försäljningen på Acretos egen hemsida samt varumärkenas hemsidor
• Skapa en kreativ mediemix för bästa utfall mot målgruppen
• Övervaka, analysera och följa upp marknadsaktiviteter och lönsamhet i alla försäljningskanaler samt skapa nya kreativa marknadsaktiviteter
• Upprätta goda relationer och vara kravställare mot externa byråer
Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen ser vi gärna att du gillar att arbeta i en bred roll med ett högt tempo där du har mycket på G. För att klara av din varierande vardag är du duktig på att strukturera och planera upp ditt arbete. Vidare är du självgående, affärsdriven, innovativ och har mycket god förmåga att tänka visionärt. Du tycker om att leda och ständigt motivera dina medarbetare runt omkring dig. Du har dessutom en god kommunikativ förmåga och får med dig organisationen på nya synsätt. Andra egenskaper vi värdesätter är att du är en god lyssnare, är behjälplig och bidrar till bra stämning. Som person är du trygg i dig själv och du står upp för dina åsikter och idéer kring rollen och aktuella marknadsaktiviteter.
Din Bakgrund
Du har jobbat med marknadsföring i några år och under de senaste 3–5 åren har haft rollen som marknadschef. Vi ser att du har erfarenhet av b2b och jobbat brett i dina tidigare roller/roll samt har jobbat med olika plattformar inom media. Du har erfarenhet av att leda andra, gärna en grupp om minst 2 medarbetare.
Du drivs av att jobba varumärkesstärkande och med försäljningsdriven marknadsföring. För att lyckas i rollen har du även erfarenhet av att skapa och leverera strategiska planer samt att mäta och följa upp resultat. Du är van vid att hantera budget, både att sätta upp samt följa upp. Ett stort plus är att du varit med på en eller flera tillväxtresor. Har du även erfarenhet av försäljning genom återförsäljare och /eller arbetat inom e-handelsbolag är det meriterande.
Gällande utbildning ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller marknadsföring. Du har goda kunskaper i både engelska och svenska. Slutligen är Excel och Powerpoint dina ”goto” verktyg och du gillar att grotta ner dig i Google Analytics.
Lite mer om oss
Acreto AB är en svensk importör och distributör av ett antal ledande varumärken som inom sitt respektive område, är unika och tillhör bästa klass. Företaget har produkter inom tre olika huvudfokusområden - Husgeråd, Skadedjur samt Värme&Klimat. I portföljen finns varumärken som bland annat Thermacell, Mosquito Magnet, Crock-Pot, Breville, Foodsaver och Victor. Företaget representerar idag ett tiotal varumärken med kopplade webbsidor. Företagets återförsäljare är större kedjor, varuhus och fackhandel. Runt om i Sverige finns drygt 1200 butiker och i Norden totalt 2000+.
Låter det som ett jobb för dig?Då vill vi veta mer om dig! I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller rekryteringsprocessen urvalsfrågor, personlighetstester och intervjuer. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen eller på Kimm.se. Sophia är ansvarig Rekryteringskonsult på KIMM/Wise Professionals och svarar gärna på dina frågor. Du når Sophia på Sophia. Francke@wise.se. Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!