Marknadschef till Aspen Group

Arbetsbeskrivning

Aspen är ett kunskapseffektivt företag, från vårt huvudkontor i Hindås utanför Göteborg utvecklar vi drivmedel, oljor och tillbehör för små motorer. Företaget startade 1988 och vår historia började med en lösning på ett svårt problem: skogsarbetare som drabbades av hälsoproblem på grund av avgaser från motorsågar och röjsågar. Omtanken och engagemanget som ledde fram till denna innovation präglar vårt företag än idag. Vår ambition är alltid att lansera och sälja produkter som är bättre för människa, maskin och miljö. Aspens produkter säljs i ett antal länder runt om i världen. Våra största marknader finns fortfarande i Europa, men tillväxten är stadig och vår plan är att den ska fortsätta. Visste du förresten att vi startat upp verksamhet i Nordamerika? Läs gärna mer om oss på Aspen idag och imorgon | Aspen Fuels

Din roll

Det övergripande uppdraget i tjänsten är att ansvara för Aspen Groups marknadsföring, vilket innefattar varumärkena Agrol, Marline och Aspen. Rollen är både av strategisk och operativ karaktär och till en början kommer det vara ett stort fokus på att genomföra och omvandla de strategiska planerna i praktiken. Rollen innebär även ett personalansvar för tre medarbetare och du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och rapporterar till Aspengruppens VD. Du samarbetar med de lokala marknadscheferna hos distributörerna, med byråer på den nordiska marknaden och har ett tätt samarbete med försäljning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

·     Arbetsleda och ansvara för marknadsteamet vilket innefattar alltifrån att ansvara för medarbetarsamtal samt coacha och utveckla medarbetarna i deras vardag.

·     Arbeta med budgetering och kostnadsuppföljning.

·     Driva och följa upp bevakning av skydd för bolagets varumärken.

·     Driva och utveckla bolaget via aktivt ledningsgruppsarbete.

·     Planera, genomföra, följa upp, säkerställa varumärkesstrategier för Aspen Groups varumärken och marknader.

·     Leda arbetet att ta fram och följa upp marknads- och omvärldsanalyser, marknadsplaner och strategier.

·     Strategisk planering och resurssätta arbetet på tydligt sätt.

·     Lyfta och synliggöra Aspen Groups hållbarhetsarbete.

Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller marknad och har några års erfarenhet av att jobba med internationell marknadsföring i en ledande befattning. Du har lett team med stor framgång och är van vid att ha personalansvar. Vidare har du erfarenhet av B2B och/eller BC2 marknadsföring där du fokuserat på att bygga och stärka relation och närvaro genom målgruppsanpassad kommunikation. Du har även ett allmänt intresse för den digitala utvecklingen och har erfarenhet av att jobba i flera olika projekt samtidigt.

Då du kommer att ha nationella och internationella kontakter är det viktigt att du både och skriver och talar flytande i svenska och engelska. Excel är ditt ”go to” verktyg och du är bekväm med att hantera olika affärssystem.

Har du erfarenhet av att jobba på ett produktbolag med egen tillverkning är det meriterande. Har försäljningen skett genom distributörer är det ett stort plus med. Har du även hanterat flera olika varumärken samtidigt och hanterat deras varumärkesskydd är det också en värdefull erfarenhet.





Personliga egenskaper

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Framförallt när det kommer till att leda andra. Vi ser att du är trygg i dig själv som ledare samt i din kompetens och brinner för att utveckla och coacha andra. Du ser alltid laget före jaget och har ett öppet förhållningsätt genom att prata om det som är bra och vad som kan bli ännu bättre. Du är lyhörd, hugger i där det behövs och entusiasmerar andra att göra likadant. Du är en doer av rang och får saker att hända.

Vidare är det viktigt att du har en god organisationsförmåga samt trivs i samarbete med andra. Att du har ett stort intresse för affären och prioriterar insatser utifrån vad som är bäst för affären är även centralt för rollen.

Vårt erbjudande

Hos oss blir du en del av ett spännande marknadsledande bolag som bidrar till en mer hållbar värld genom att erbjuda produkter som är ett bättre miljöalternativ till bensin. Det går bra för oss, vi har en hög tillväxt med god lönsamhet och har en massa spännande aktiviteter framför oss som du kommer vara en viktig del av. Det du gör och skapar kommer verkligen synas och göra skillnad för oss.

Låter det som ett jobb för dig?

Vad roligt! I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller rekryteringsprocessen urvalsfrågor, intervjuer, case och personlighetstester. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen eller på Kimm.se. Sophia är ansvarig Rekryteringskonsult på KIMM/Wise Professionals och svarar gärna på dina frågor. Du når Sophia på Sophia. Francke@wise.se. Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande.

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 9 november 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024