Marknadschef till Espresso House

Arbetsbeskrivning

Espresso House är den tredje snabbast växande kaffekedjan i Sverige. Kaffebarerna drivs i egen regi och finns i storstadsregionerna och större tätorter. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Arbetsuppgifter: Som Marknadschef på Espresso House har du det operativa och strategiska ansvaret för den fortsatta uppbyggnaden och utvecklingen av varumärket. Du leder arbetet och utvecklingen inom marknadsavdelningen som idag består av fyra personer. Det är viktigt att du med personligt engagemang och stort driv inspirerar till en positiv atmosfär på avdelningen. Du förhandlar avtal med varuleverantörer, ansvarar för samarbetet med reklambyrå och driver kommunikationskampanjer. Dessutom ansvarar du för val av mediekanaler samt uppföljning och analys. Du deltar operativt i det dagliga arbetet kring företagets marknadsinsatser. I rollen ingår att bevaka Espresso House position på marknaden samt konkurrenter. Du kommer även att vara huvudansvarig för nya produkter och överse utveckling kring dem (som produktsortiment, förpackning och produktutveckling). Vidare ansvarar du även för att implementera nya försäljningsmetoder i organisationen. Marknadschefen ingår i ledningsgruppen för Espresso House och utgår från huvudkontoret i Stockholm. Vissa resor ingår, främst till mässor och liknande. Kunskapskrav: Vi söker en energisk och mycket proaktiv person som har vana av att arbeta både operativt och strategiskt. Du har en marknadsekonomisk utbildning i grunden och minst fem års yrkeserfarenhet av marknadsföring på strategisk nivå inom B2C. Har du erfarenhet av att snabbt och expansivt etablera ett varumärke är det meriterande. Du som söker har erfarenhet från livsmedelsbranschen och hög förståelse för de krav som ställs inom servicesektorn. Som person är du positiv, engagerad och flexibel med dokumenterat goda ledaregenskaper.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024