Marknadschef till Office Management

Arbetsbeskrivning

Office Management är en helhetsleverantör inom IT, kommunikation och kontor som hjälper företag att effektivisera sina kontor. Då vi tillsammans skapar en trivsam och utvecklande arbetsplats är teamkänslan viktig hos oss och vi ser att alla bidrar med sin kompetens, sina idéer och en positiv inställning. Office Management har idag cirka 370 anställda och omsatte över 900 MSEK 2015. Idag finns vi på flera platser i Sverige, Norge och Finland.

Koncernen Office Management kännetecknas av framåtanda och fortsätter att expandera i Sverige, Norge och Finland med siktet inställt på att bli Nordens ledande helhetsleverantör inom IT, kommunikation och kontor. Vi söker nu en Marknadschef som vill vara med på denna resa. Du kommer att bli en mycket viktig nyckelspelare inom koncernen med ansvar för att utveckla marknadsavdelningen vidare och ta fram en nordisk marknadsplan.

Marknadsavdelningen på Office Management samverkar och arbetar nära säljorganisationen. Som Marknadschef arbetar du både strategiskt, taktiskt och operativt. Du ansvarar för att leda personalen i arbetet med varumärkesbyggnad, grafisk profil, säljstödsmaterial, annonsering/reklam, PR, kampanjer och kundevent. Vidare har du ett budget- och personalansvar för fyra medarbetare och är direktrapporterande till funktionen Market sales & business development.

Fler ansvarsområden är:

NKI
Intern och extern kommunikation
Hemsidan samt intranätet
Leadsgenerering
Employer Branding
Omvärldsbevakning och konkurrentanalyser



Kvalifikationer
Du har minst 5 års erfarenhet av att vara Marknadschef och tidigare erfarenhet av strategisk affärs- och marknadsutveckling. Du har även haft personalansvar i minst 3 år och erfarenhet av att arbeta i bolag med tydligt säljfokus (B2B). Att vara affärsorienterad med helhetsperspektiv och förstå samspelet mellan försäljnings- leverans/service och affärsutveckling är inget nytt för dig. Vi ser det som en merit i de fall man arbetat med produkt/tjänsteutveckling i snabbväxande bolag, gärna på nordisk/internationell nivå. Vidare ser vi erfarenhet av försäljningsyrket som högt meriterande.

Du har i grunden en utbildning på högskolenivå med marknadsinriktning eller motsvarande. Rollen kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift, meriterande är om du även kan norska och/eller finska.

Personliga egenskaper
Du ska vara tydlig och kommunikativ i din dialog, målinriktad och drivande. Vidare har du ett mångfacetterat ledarskap med förmåga att leda, stötta och utveckla dina medarbetare.

Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Business Partner Emilie Amidani på tfn 010-858 40 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Amanda Fehrm
+46 10 858 40 14
Emilie Amidani
+46 10 858 40 46
Sara Lundberg

Sara Bengtsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office Management Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 10 februari 2017

Besöksadress

Skalholtsgatan 6-8, Kista
None

Postadress

Skalholtsgatan 6-8
Kista, 16422

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024