OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Delar du Stampen Medias passion att stärka fri och oberoende journalistik, samtidigt som du hjälper företag att lyckas med deras affär? Har du en bakgrund inom marknadskommunikation, vana att driva projekt och vill ta ditt nästa kliv i karriären? Nu har du chansen att ta dig an en nyckelroll på Västsveriges största mediehus!
Stampen Media storsatsar och söker nu en Marknadschef B2B. Det finns en enorm potential i Stampens varumärke med deras 15 titlar, regionalt och lokalt, och detta är en unik chans att få vara med och staka ut framtiden.
Du utgår antingen från vårt kontor i Göteborg, alternativt vid överenskommelse från ett av våra lokala kontor i Västsverige. Huvudsaken är att din geografiska placering gör att du enkelt kan ta dig runt i regionen
Hur kommer din vardag att se ut?
I din roll har du ett övergripande ansvar för att utveckla marknadskommunikationen och för att sätta upp riktningen framåt, där ditt arbete är att stärka Stampen Medias samtliga varumärken i B2B-affären och förflytta positionen för Stampens annonsaffär framåt.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:
* Planera och prioritera marknadsinsatser under året för Stampen centralt och de lokala varumärkena samt för säljteamen
* Operativt planera, genomföra och utvärdera aktiviteter och kampanjer i samarbete med säljorganisationen
* Ansvara för de externa kommunikationskanalerna för B2B
* Tillsammans med försäljningscheferna runt om på Västkusten prioritera marknadssatsningar, regionalt och lokalt
Utöver detta kommer man också gå in och göra punktinsatser när behovet uppstår på någon av orterna. Du gör givetvis inte allt helt ensam, utan mycket görs tillsammans med dina kollegor där du ofta koordinerar de olika insatserna i projektform. Dessa består av bland annat av en in house produktionsbyrå, ett produktutvecklingsteam, marketing automation specialist samt business analyst som tillsammans bildar Stampens nya marknadsråd.
Det är ett varierat arbete och det krävs att man trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Inför året har du lagt en plan framåt och formulerat vilka fokusområden som kommer prägla året och vilka strategiska steg som ska tas. Den typen av planering och prioritering blandas med en vardag där du på kort varsel kommer behöva sätta ihop ett pressmeddelande, alternativt bistå säljorganisationen med någon marknadsåtgärd som snabbt behöver sättas i rullning. Ingen dag är den andra lik!
Är du Stampens nya Marknadschef?
Vi ser att du har god kunskap och förståelse för digital marknadsföring. Har du tidigare arbetat med marknad och kommunikation i en försäljningsmiljö ser vi det som meriterande. Du är van vid att arbeta både strategiskt och operativt, och växlar mellan dessa med lätthet. Vi söker dig med erfarenhet av arbete inom kommunikation- och varumärkesarbete, helst inom B2B-försäljning. Du har tidigare erfarenhet av att operativt driva projekt.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av copyarbete och har arbetat i publicerings-och produktionsverktyg. Har du jobbat på mediehus är det också ett plus, men inte ett krav.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är organiserad och kan planera ditt arbete både på lång och kort sikt, och ser till att allting blir gjort. Då du kommer ha flera projekt igång samtidigt är det också viktigt att du är flexibel och kan växla mellan dessa, samtidigt som du ser till att allt blir utfört med god kvalité. Vi tror att du har en kreativ ådra och att du är orädd för att utmana gamla sanningar.
Då det är viktigt att du har en stark förankring i de olika marknaderna ser vi att du regelbundet är ute och besöker olika delar av organisationen på våra lokala kontor. Du rapporterar till Försäljningsdirektören och kommer att ingå i ledningsgruppen för försäljning B2B samt på sikt leda Marknadsrådet.
Intresserad?
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Robin Persson via e-post: robin.persson@jeffersonwells.se eller telefonnummer: 0722032679.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Stampen
Stampen Media är en av Sveriges ledande mediekoncerner. Med 12 prenumererade titlar på västkusten förser vi dagligen över en miljon läsare med lokal kvalitetsjournalistik och engagerande nyheter och innehåll från just deras område. Vårt löfte till våra läsare är att jobba närmare deras vardag och ta dem närmare händelser och andra människor genom att leverera lokala bevakningar, livesändningar och granskningar.
Stampen Media har på senare år varit ett av Sveriges mest offensiva och lönsamma mediehus. Flera nyhetstitlar på västkusten har köpts upp, redaktionerna har vuxit och journalistiken har belönats med tunga priser.
Våra prenumererade titlar är Alingsås Tidning, Bohusläningen, Göteborgs-Posten, Hallands Nyheter, Hallandsposten, Kungsbacka-Posten, Kungälvs-Posten, ST-tidningen, Mölndals-Posten, Partille Tidning, Strömstads Tidning och TTELA samt gratistidningarna Alingsås Kuriren, Lerums Tidning och Nya Varbergsposten. Under hösten kommer vi också starta upp två helt nya titlar i Mark och Härryda samt satsa stort på Göteborgs-Posten i Borås.
Stampen Media omfattar även logistik- och distributionsbolaget VTD .
Totalt är vi drygt 1 500 medarbetare i koncernen.