Marknadschef till YH-bolag inom Academedia

Arbetsbeskrivning

Plushögskolan AB är Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar, kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Vi utbildar inom bland annat ekonomi, försäljning, marknadsföring, bygg, IT, teknik, pedagogik, vård och hälsa.

Är du den vi söker?

Är du en driven person med mångårig digital erfarenhet som är redo för nya utmaningar?

Nu söker vi en stjärna som vill leda KYH ABs och Plushögskolan ABs marknadsavdelningar i rollen som Marknadschef.

Som marknadschef för Sveriges största yrkeshögskoleaktör KYH AB och Plushögskolan AB med varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan, Teknikhögskolan och KYH kommer du att jobba med framförallt olika former av yrkeshögskoleutbildning, men även företagsutbildning.

Marknadsavdelningen består av totalt tre marknadskoordinatorer, fördelade på två för Plushögskolan AB och en för KYH AB. Inom Academediakoncernen som bolagen ingår i, finns även en inhouse-byrå (DMT) med digital spetskompetens, vars specialister du kontinuerligt kommer ha kontakt med. Som marknadschef får du dessutom tillgång till ett nätverk med andra marknadsansvariga inom Academedias Vuxenutbildningssegment, genom bl.a. kontinuerliga marknadsmöten för gränsöverskridande samarbeten, kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte.

Arbetsbeskrivning

Rollen är bred, med fokus på det strategiska marknadsarbetet, men där det även ingår en hel del operativt arbete. Under hösten kommer vi att lansera fyra nya sajter, där den grundläggande webbutvecklingen sker från DMT. Din uppgift blir bland annat att projektleda och genomföra implementationen för de fyra varumärkena. Därför är det ett krav att du har erfarenhet av att projektleda migrering av webbplatser, har kunskap om SEO och ett öga för detaljer. Du kommer att ha budgetansvar för båda bolagens marknadsföring och jobba med analys, vilket ställer krav på att du har hög kompetens inom det digitala.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innehålla:

• Upprätta marknadsplaner, planera och leda arbetet med varumärkes- och marknadsaktiviteter för fyra konkurrerande varumärken
• Projektledning, implementation och vidareutveckling av webbplatsprojektet inkl. SEO.
• Ansvarig för dialog med samarbetspartners och externa leverantörer.
• Säkerställa enhetlighet i budskap, innehåll och grafiska profiler.
• Uppföljning och utvärdering av kampanjer, samt rapportera måluppfyllelse och nyckeltal.

Då det är en mindre marknadsavdelning bör du även ha god erfarenhet av att hantera operativa uppgifter inom digital produktion som bildproduktion till annonsering, rörlig bild till annonsering eller epost-utskick.

Din profil

För att trivas hos oss ser vi att du som person är en proaktiv doer med analytiskt sinne och en positiv och lösningsfokuserad inställning. Då det är helt nytt att marknadsavdelningarna för KYH AB och Plushögskolan AB ska arbeta tillsammans är det viktigt att du förstår de olika kulturerna och profilerna. Det är därför ett tydligt krav att du tidigare haft ett teamledaransvar, så att du tillsammans med medarbetarna kan sätta en kultur inom den gemensamma marknadsavdelningen.

För att lyckas i den här rollen ser vi att du behöver god kunskap och erfarenhet av följande verktyg:

• Excel
• Wordpress
• System för Marketing Automation
• Google Analytics

Samt en mycket god förförståelse in per.haggman@academedia.se om SoMe-annonsering och Google Ads.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start under hösten och där närmaste chef kommer vara utbildningsdirektör Per Häggman, vilken är den du kan ställa frågor till kring tjänsten. Du når honom via eller per telefon 08-402 37 02.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plushögskolan AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

Box 2546
None

Postadress

Box 2546
Göteborg, 40317

Liknande jobb


20 december 2024

21 december 2024