Marknadscontroller / VD-assistent till Kärcher i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är en världsomspännande koncern med över 10 900 anställda i 66 länder och agenter som täcker snart samtliga nationer. Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för både professionella och privata användare. På det svenska dotterbolaget Kärcher AB, med säte i Göteborg, jobbar 75 personer

Arbetsbeskrivning
I rollen som marknadscontroller/VD-assistent erbjuder vi en tjänst med insyn i ledningen av ett företags samtliga funktioner där du direkt assisterar VD och COO i deras arbete. Tempot är högt och arbetsuppgifterna varierande med administrativ inriktning. Egna arbetsuppgifter omfattar analys och framtagning av underlag vid rapportering samt att assistera VD att driva åtgärder i organisationen i Sverige. Du kommer att hantera konfidentiella informationer varför diskretion och integritet är av vikt.

Exempel på arbetsuppgifter:
-Hantera avtal kring reseleverantörer och personal.
-Förbereder och planerar säljkonferenser och kundevent.
-Diverse arrangemang kring resor och personal.
-Personlig assistent till VD – ex analys, statistik, rapporter, planering, kalender, resor, möten.
-Ledningsgruppens sekreterare, mötessekreterare, presentationer
-Försäljnings- och marknadsrelaterade arbetsuppgifter ex stödja VD i analys av potential i marknadssegment, i produktsegment och i omvärldsbevakning

Vem är du?
Vi ser gärna att du har en högskoleexamen inom ekonomi eller marknadsföring (meriterande). Erfarenhet från liknande tjänst i en säljorienterad organisation värderas högt. Att du behärskar Microsoft Office med Word, PowerPoint och Excel är krav. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift. Har du kunskaper i tyska ser vi det som meriterande, likaså erfarenheter av SAP och BW. Du är social, prestigelös och trivs med att serva organisationen.

Du gillar ett högt tempo, är drivande och van att ta initiativ - viktigt för att du ska trivas och komma till din rätt i denna roll. Du har hög integritet och ödmjukhet inför arbetsuppgifter av den ovan angivna karaktären. Att du är serviceinriktad är avgörande för att lyckas i rollen

Kontaktperson
Ansök via länken nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta Experis och rekryteringskonsult Camilla Rippe 031-617267, camilla.rippe@se.experis.com eller Jessica Petersson 031-617272, jessica.petersson@se.experis.com. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, dock senast 16/1 2014. Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 februari 2014

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024