OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges lantbruksuniversitet ArtDatabanken, Uppsala söker Marknadsförare Vill du marknadsföra ett unikt bokverk?Nationalnyckeln till Sveriges flora och fauna är Sveriges största bokprojekt genom tiderna och drivs av ArtDatabanken vid SLU i Uppsala.I fler än 100 volymer skall Sveriges alla djur, växter och svampar beskrivas i ord och bild.Bokverket säljs genom prenumeration och via återförsäljare.Målgrupp är huvudsakligen svensk allmänhet och vi har idag ca 8 000 prenumeranter.Vi söker nu en kreativ marknadsförare till Nationalnyckeln.Du arbetar tillsammans med Nationalnyckelns marknadsassistent och chefredaktör i nära samarbete med redaktionen och ArtDatabankens informationsavdelning.Du kommer främst att marknadsföra Nationalnyckeln, men du är också en resurs för diskussion kring kommunikativt arbete inom ArtDatabanken. Du ansvarar för - beredningen av Nationalnyckelns årliga marknadsplan med tillhörande budget samt uppföljning av dessa - marknadsföringen av Nationalnyckeln inom beslutad marknadsplan Du kommer att vidareutveckla Nationalnyckelns prenumerationsformer, kundvård och kundtjänst samt bearbeta gamla och utveckla nya försäljningskanaler.Du kommer att genomföra marknadsundersökningar, kampanjer och mässor samt följa upp och utvärdera försäljningsstatistik och lagerstatus.Även utformning och produktion av annonser, informations- och försäljningsmaterial ingår i tjänsten liksom löpande administrativa uppgifter, t.ex. avtal och utskick.Vi söker dig som - har högskoleexamen med inriktning på marknadsföring/reklam och kommunikation/information eller annan för tjänsten relevant utbildning - har minst ett par års arbetslivserfarenhet från marknadsföringsområdet - uttrycker dig mycket väl i tal och skrift och har goda kunskaper i copy - har erfarenhet av grafisk produktion, tryckerikontakter samt behärskar layout- och bildbehandlingsprogram som Adobe InDesign och Photoshop samt Officepaketet - har mycket god kontakt- och samarbetsförmåga med initiativkraft och självständighet - är kreativ, analytisk och har sinne för form och layout - har organisationsförmåga och flexibilitet Erfarenhet av arbete med prenumerationsformer är starkt meriterande.Erfarenhet av försäljning och projektadministration kring kampanjer är meriterande liksom ett eget intresse för biologi och natur.Tjänsten är tills vidare med tillträde snarast.SLU tillämpar provanställning.SLU är en arbetsplats där mångfald och jämn könsfördelning eftersträvas. Sveriges lantbruksuniversitet utvecklar kunskapen om det som lever och växer. ArtDatabanken arbetar med kunskapen om den biologiska mångfalden i Sverige.Vi samlar in, lagrar, utvärderar och tillhandahåller information om våra vildlevande arter.SLU har 3 200 anställda och 4 200 studenter och doktorander.Omsättningen är ca 2,2 miljarder kronor.www.slu.se www.ArtData.slu.se