Marknadsförare DI Gruppen Möten & Koncept

Marknadsförare DI Gruppen Möten & Koncept

Arbetsbeskrivning

Di-gruppen Möten och Koncept erbjuder varje år spännande möten och event för varumärken som Dagens Media, Resumé, Dagens industri, Dagens Medicin, Aktuell Hållbarhet, Dagens Samhälle, Market och Dagligvarunytt. Vi är totalt 65 personer som jobbar med att skapa Sveriges bästa B2B event!

Rollen som marknadsförare på DI-gruppen Möten & Koncept är en operativ roll med fokus på att planera, producera, genomföra och utvärdera marknadsaktiviteter inom ramen för Möten & Koncept.

Om tjänsten

I rollen som marknadsförare tillhör du marknadsteamet som idag består elva personer, varav sex marknadsförare, två ADs samt system och målgrupps specialist. Du jobbar i nära samarbete med projektledare och produktion för eventet samt teamet på marknadsavdelningen.

Du kommer att arbeta med flera event och varumärken parallellt och varje event genomförs i ett projektteam med projektledare, säljare, produktionsledare och grafiska formgivare i strävan att nå ut till den tilltänkta målgruppen på bästa sätt. I rollen ingår även analys och uppföljning av resultat för att optimera marknadsföringen.

Detta ingår i dina dagliga arbetsuppgifter:

Planera, utforma och ta fram marknadsplan och marknadsaktiviteter såsom annonsering i print, digitalt, sociala medier, nyhetsbrev, e-postinbjudningar, natives och kampanjer i sociala medier.

Uppföljning och analys av marknadsaktiviteter.

Administrera dina pågående event såsom: uppdatera sidor, skriva och redigera texter.

I vissa fall behöver du även driva PR-arbete i form av att bygga varumärke externt och sätta upp metod och process för pressutskick och PR-plan under året

Om dig

Du är en driven och självgående person med stor förståelse för kommunikation, PR och försäljning, med en vilja att bidra till affären. Du har goda kunskaper och färdigheter inom digital marknadsföring, med erfarenhet av annonsering i sociala medier som t ex Facebook och Instagram. Du har ett öga för digital form och design och kan formulera dig väl i text. Vi tycker det är bra om du har erfarenhet av andra digitala kanaler, samt att du har ett intresse av att hålla dig uppdaterad om vad som händer på marknaden. Du bör ha förståelse för tracking och uppföljning av kampanjer och hur man arbetar datadrivet för att optimera kampanj arbetet och ökar i konverteringsgrad. Du bör också vara bekväm med att driva projekt i mål.

Det är en förutsättning att du har en prestigelös hållning i arbetet som kräver stor flexibilitet. Då du kommer ha mycket kontakt med olika personer inom bolaget är det viktigt att du har en positiv attityd med bra känsla för service och problemlösning. Du behöver kunna ta egna initiativ och ha förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Då vi har flera intensiva event perioder är det viktigt att du kan hantera ett högt tempo med mycket att göra under vissa perioder.

Vi tror att du har:

- Relevant utbildning inom marknadsföring och en god förmåga att snabbt lära dig nya system samt ett intresse av dessa
- Erfarenhet och kompetens av mätning och uppföljning av kampanjer
- Jobbat med B2B

Om du dessutom har hrfarenhet av PR-arbete och kunskaper i Wordpress, Photoshop och InDesign är ett stort plus!

Övrig information

Placeringsort: Stockholm, Gjörwellsgatan 30

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Tillträde: Omgående

Sista ansökningsdag: 29/8

Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande.



Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dagens Industri
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024