OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Framtidsutvecklings tjänster skapar förutsättningar för unga vuxna och yrkesverksamma att göra väl underbyggda karriärval, med kunskap om den framtida arbetsmarknadens kompetensbehov. Vårt mål är att utveckla Sveriges bästa sök och jämförelsetjänster och vägleda utbildningsintressenter till rätt val av studier och yrke utifrån varje enskild individ.
Inom Framtidsutveckling ingår Framtid.se, Studier.se, GymnasieGuiden.se, YHGuiden.se och FragaSYV.se. Tillsammans besöks sajterna årligen av ca 8 miljoner människor mellan 13 – 60 år som vill utbilda sig eller utvecklas inom sitt yrke.
En del av AcadeMedia EdTech
Framtidsutveckling är en del av AcadeMedia EdTech som ingår i AcadeMedia – Norra Europas största utbildningskoncern som är verksam i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Läs mer om AcadeMedia EdTech här: academedia.se/edtech.
-------------------------------------------------------------
Growth Marketer på Framtidsutveckling
Vi utökar teamet ytterligare! Är du en passionerad digital marknadsförare som brinner för business och analys av data? Vill du vara en del av ett framåtlutat team som strävar efter ständig tillväxt? Då kan du vara den vi söker!
Om tjänsten: Vi söker en engagerad och driven Growth Marketer som ska hjälpa oss att nå våra ambitiösa tillväxtmål. I denna roll kommer du spela en nyckelroll i att driva vår digitala marknadsföringsstrategi framåt. En stor del av rollen kommer innebära att vara marknadsavdelningens stöd till säljavdelningen där du identifierar och genomför strategiska marknadsinsatser för att attrahera nya kunder.
Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Statistik: Analys av data för att identifiera trender och möjligheter. Skapa rapporter och dashboards för att följa upp och förbättra våra marknadsföringsinsatser.
Inbound marketing: Utveckla och implementera strategier för att attrahera och engagera leads genom kvalitativt innehåll och relevant kommunikation.
Marketing automation (MA): Använda och optimera MA-verktyg för att effektivisera och förbättra våra marknadsföringsprocesser.
PPC (Pay-Per-Click): Hantera och optimera PPC-kampanjer på plattformar som Google Ads och sociala medier för att maximera ROI.
Organisk SoMe: Utveckla och genomföra strategier för organisk tillväxt på sociala medier. Skapa engagerande innehåll som driver trafik och ökar varumärkeskännedom.
Säljmaterial: Skapa och underhålla säljmaterial som stödjer vårt säljteam i deras arbete med att attrahera och behålla kunder.
Kundinventering: Samla användardata på våra plattformar och analysera denna information för att förbättra vår leverans och våra tjänster.
Vi söker dig som:
Sporras av att arbeta mot uppsatta mål.
Är framåtlutad och proaktiv med ett starkt businesstänk.
Brinner för siffror och att arbeta datadrivet.
Har en passion för digital marknadsföring och håller dig uppdaterad om de senaste trenderna och verktygen.
Har erfarenhet eller en stark ambition av att arbeta inom områden som rör statistik, inbound marketing, marketing automation, PPC, organisk SoMe och säljmaterial.
Är en teamspelare som har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Har förståelse för hur text och bild skall användas för nå fram med rätt budskap.
Ditt nya team: Du rapporterar till bolagets marknadschef och jobbar tätt tillsammans med resterande marknadsteam bestående av marknadskoordinatorer och innehållskreatörer.
Vi erbjuder:
Ett engagerat och stödjande team som strävar efter gemensamma mål.
Ett centralt beläget kontor mitt i Göteborg där vår ambition är att du ska känna dig hemma från dag ett.
Ett snabbt växande bolag som ständigt återinvesterar i våra tjänster.
En garanterad utvecklingskurva där du ges möjlighet att briljera med dina styrkor och slipa på dina svagheter.
En dynamisk och kreativ arbetsmiljö med stora möjligheter att påverka.
Inte övertygad?
Som en del av oss får ta del av AcadeMedias förmånswebb vilket innebär bland annat rabatterad träning, gratis utbildning och mycket mer.
Vi erbjuden en väl tilltagen tjänstepension och ett tryggt kollektivavtal.
Gillar du helg? Det gör vi också! På fredagar går vi hem lite tidigare.
Låter detta som din nästa utmaning?
Ansök idag och berätta varför just du är den perfekta kandidaten för Framtidsutveckling. Dela med dig av din passion för marknadsföring och din förmåga att skapa tillväxt via digitala kanaler. Vid frågor om tjänsten, kontakta Robin Vipp, CMO på mejl: robin.vipp@framtidsutveckling.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl!
Vi ser fram emot att höra från dig!