OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du marknadsföring med fokus på digitalt? Har du starkt kundfokus och dessutom strävar mot att uppnå riktigt goda resultat? Då tror vi att det här kan vara ditt drömjobb!
Vi söker en driven marknadsförare med digital inriktning och erfarenhet att jobba med CRM.
För rätt person erbjuds en unik chans att komma in i en dynamisk och framgångsrik verksamhet som är på en digital förändringsresa där möjligheten till påverkan och personlig utveckling är stor.
Om Fonuskoncernen
Du blir en del av Fonus – en rikstäckande koncern där många av våra varumärken är i en kommunikativ utvecklingsfas. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter. Vi är en liten avdelning, med god gemenskap, som arbetar med många och varierande uppdrag för flera olika varumärken inom Fonuskoncernen som Fonus, Familjens Jurist, Vita Arkivet m fl.
Fonuskoncernen är en värderingsstyrd organisation vilket innebär att hela koncernen innefattas av vårt värderingsdokument som vi har valt att benämna Kompassen. Kompassen som består av våra värderingar Ärlighet – Engagemang – Samverkan – Påräknelighet – Omtanke utgör grunden för verksamheten och är en vägledning för hur vi ska utföra vårt arbete och förhålla oss till varandra och våra kunder. Värderingarna syftar till att samtliga medarbetare ska känna sig involverade i verksamheten och att vi tillsammans skapar en medveten, framgångsrik kultur baserad på våra gemensamma värderingar som utgör Kompassen.
Vi söker nu
Vår nästa stjärna som ska vara med och driva Fonuskoncernens tillväxtresa. En kommersiell och driven marknadsförare med digitalt fokus och erfarenhet av att jobba med CRM.
Marknadsavdelningen består av sju personer och leds av marknadschefen. Vi arbetar i nära samarbete med varandra för att uppnå bästa möjliga resultat. Samtidigt som det är av stor vikt att du är självgående inom de projekt och arbetsuppgifter som du ansvarar för. Du behöver kunna arbeta med olika aktiviteter och kampanjer samtidigt och trivas med att ta både strategiska och operativa beslut själv.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att i olika former öka kännedomen om våra tjänster, erbjudanden och varumärken mot både nya och befintliga kunder, stora som små. Du kommer att planera, genomföra och följa upp olika kampanjer och arbeta med digital marknadsföring och sociala medier likväl som med våra olika hemsidor. Vi står i startgroparna för att jobba mer strategiskt och strukturerat med CRM och marketing automation så för att lyckas med rollen behöver du har erfarenhet av det från tidigare.
Du är snabb, kreativ, lösningsorienterad och givetvis bra på att kommunicera och uttrycka dig i ord och bild med god känsla för både content och layout. Du vet hur man bygger nätverk och ser möjligheter istället för hinder i uppgifterna. Att arbeta strukturerat och tidvis med korta deadlines är en självklarhet för dig. Du har en förståelse för vikten av uppföljning och analys av olika aktiviteter.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Planera, genomföra och följa upp marknadsföringsaktiviteter
• Utveckla vår CRM-strategi, implementera den och arbeta aktivt med CRM
• Sätta upp ett arbetssätt för marketing automation
• Agera kravställare, specificera och implementera digitala projekt ur ett marknadsföringsperspektiv
• Utveckla innehåll och proaktivt hanterar närvaro i sociala mediekanaler och på våra webbar tillsammans med ansvariga i teamet
• Säkerställa genomförande av kampanjer och lanseringar av nya digitala tjänster
• Arbetar datadrivet med kunddialoger och kampanjer i samarbete med projektledare och produktägare
• Genomföra testning av utskick utifrån design och länkar
• Driva optimeringsåtgärder för content, baserat på datainsikter
• Samarbeta med externa byråer såsom reklambyrå, mediebyrå och interna partners.
• Samverka med övriga team inom koncernen inom ditt specialistområde
Formella krav
• Relevant akademisk examen, gärna inom marknadskommunikation
• 3-5 års erfarenhet från liknande roll med fokus på att arbeta i en affärsnära marknadsföringsroll
• Vana av att driva projekt och att arbeta i flera parallella projekt
• Erfarenhet av att arbeta med CRM och Marketing Automation
• Vana att arbeta med sociala medier
• Vana att arbeta med content till sociala medier och email-utskick
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Vana av att arbeta i Photoshop, InDesign, Episerver
• Arbetar obehindrat i Microsoft Excel och övriga Office-paketet
• Meriterande om du har erfarenhet och kunskap att arbeta i CRM-plattformen SuperOffice/CRM och Emarketeer
• Tidigare erfarenhet av att underhålla data och sköta registervård
Du är en person som lätt ser lösningar på problem, vill skapa effektivitet i processer och har förmågan att utmana befintliga strukturer. För att trivas hos oss är du en person som vill skapa resultat, är nyfiken och inspirerande. Du sätter stolthet i att bidra till teamets gemensamma mål och mående samt vill bidra till och ser positivt på förändringar.
Mer information och ansökan
Låter det intressant och som ett jobb för dig? Då vill vi veta mer om dig! Sista ansökningsdag är 15 januari men vi arbetar löpande med intervjuer och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan ansökningstidens slut. Tveka inte att söka redan idag.
I rollen rapporterar till marknadschefen och utgår från vårt kontor på Magnus Ladulåsgatan 65, på Södermalm.
För mer frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Vejlo Degerman, marknadschef, e-post: lisa.vejlodegerman@fonus.se mobil. 070-4296475.