OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges lantbruksuniversitet är ett internationellt universitet i världsklass inom livs- och miljövetenskaper, som rankas bland världens främsta universitet inom sitt område i internationella jämförelser. SLU är ett forskningsintensivt universitet som också erbjuder ett brett utbud av unika utbildningar, som t ex. agronom, veterinär, jägmästare, miljöekonom och landskapsarkitekt.
SLU har drygt 3 000 medarbetare och 4 000 studenter, en omsättning på dryga tre miljarder kronor och verksamhet i hela landet med campus i bl. a. Alnarp, Skara, Umeå och Uppsala. Universitetet har gjort en kraftfull satsning på moderna och attraktiva campusmiljöer för forskning och utbildning.
Den vi söker har dokumenterad erfarenhet av framgångsrik onlinemarknadsföring och har stort intresse för verksamhetsområdet. Du är väl förtrogen med sökordsannonsering, som utförare och inte bara beställare. Du har sökmotoroptimering i ryggmärgen och förstår medialogik.
Vi förväntar oss ett helhetsgrepp på vår onlinenärvaro, både på vår egen webbplats och på andra arenor. Du arbetar mot olika målgrupper och behärskar både strategi och praktik. Relevant högre utbildning, exempelvis inom ekonomi eller marknadsföring, är ett krav och erfarenhet av insamlingsarbete och t.ex. event är meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper, som kreativitet och förmåga att samarbeta och entusiasmera andra.
För fullständig annons se: www.slu.se/lediga-jobb
Arbetsuppgifter: Hos oss får du arbeta i en dynamisk miljö nära både ledningen och våra forskare och med projekt inom fundraising, lobbying och konsolidering. Fokus kommer att läggas på att maximera exponering av vår forskning. Du kommer att arbeta på fakultetskansliet och blir ansvarig för projekt i programmet externfinansiering, bl.a. inom marknadsföring med synliggörande på webben.