OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Backa Teater är en av landets största barn- och ungdomsscener och ingår som en del av Göteborgs Stadsteater. Teatern är ett kommunalt bolag som ingår i koncernen Göteborgs Stadshus AB. Vårt mål är att erbjuda invånarna i Göteborgs Stad, Västra Götalandsregionen och övriga landet konstnärlig teater av hög kvalitet. Arbetet på teatern kännetecknas av ett nära samarbete över yrkesgränserna och med publiken i centrum.
ARBETSUPPGIFTER
Backa Teater är en av Sveriges största scener för barn och unga. Hos oss blir du en del av en inspirerande arbetsplats där vi tillsammans är med och utvecklar Backa Teater framåt och skapar scenkonst med en ung publik i fokus.
Vi söker nu en marknadsförare. Tjänsten är en tillsvidareanställning. I rollen som Marknadsförare är du en del av det kreativa team på Göteborgs Stadsteater som tillsammans ansvarar för all extern kommunikation av teaterns verksamhet. Du ansvarar för Backa Teaters marknadsföring och arbetar med försäljning av och att lansera teaterns egna produktioner såväl som gästspel. Du är underställd teaterns marknads- och kommunikationschef och rapporterar till henne. Din placering är på Backa Teater och där arbetar du i nära samarbete med teaterns administrativa avdelning samt konstnärlig ledare.
I rollen som marknadsförare utformar du strategier och genomför kampanjer som med hjälp av bland annat exponering, digitala satsningar, personliga möten och samarbeten skapar intresse, fördjupar teaterupplevelsen och driver försäljning. Du har även pressansvar. Arbetet medför ett stort utrymme för egna kreativa idéer, med ett av Sveriges största varumärken inom teater i ryggen. Som en del i marknadsavdelningen bidrar du också till att ansvara för att avdelningens arbete är uppdaterat och håller sig à jour med rådande trender.
KVALIFIKATIONER
För rollen behöver du ha högskoleutbildning inom kommunikation/marknadsföring eller likvärdigt samt erfarenhet av projektledning av marknadskommunikation, kampanjplanering, foto och bildhantering, vana att jobba med PR, content marketing, textproduktion och därtill hörande uppgifter. Vi arbetar i Episerver för webbpublicering och Apsis för olika utskick så har du erfarenhet av dessa eller liknade system är det ett plus.Även erfarenhet av pressansvar är en stor fördel för dig samt arbete med och via sociala medier.
Du är som person proaktiv, driven och trygg med en förmåga att se helheten. Att du värdesätter goda relationer och samarbete är en självklarhet. Du kan kommunikation och gillar att både arbeta självständigt och tillsammans i en liten slimmad grupp.
Har du tidigare arbetat i eller samarbetat med en politiskt styrd organisation med bland annat upphandlingsprocesser ser vi det som meriterande. Vidare är kultur viktigt för dig, inte minst teater.
Vi vill välkomna dig som vill ha en omväxlande roll med stora möjligheter att utvecklas och till en engagerad arbetsplats i ständig utveckling. Tillsammans med teaterns övriga medarbetare blir du en del i ett professionellt och projektorienterat arbete med syftet att skapa och förmedla kvalitativ teater till alla göteborgare.
ÖVRIGT
På stadsteatern tillämpar vi 6 månaders provanställning.